کد مطلب: ۶۹۸۱۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عقبگرد قیمت سکه به کانال ۱۳ میلیونی/ ریزش و بازگشت دلار به کانال ۲۹ هزار تومانی

عقبگرد قیمت سکه به کانال ۱۳ میلیونی/ ریزش و بازگشت دلار به کانال ۲۹ هزار تومانی

قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱، روند کاهشی دارد. سکه بار دیگر به کانال ۱۳ میلیون تومانی بازگشته است. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۳۷ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود ۱۰ هزار تومان کمتر از روز گذشته است. طلا روز گذشته روند افزایشی داشت و به محدوده یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به روز گذشته، حدود ۳۶ هزار تومان کمتر است. روند قیمتی سکه امامی روز گذشته افزایشی بود و در بر اساس اعلام این منبع، در آستانه ورود به کانال ۱۴ میلیون تومان هم قرار گرفت.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند نزولی دارد و به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود ۵۱ هزار تومان کمتر از روز گذشته است. سکه بهار آزادی، روز گذشته روند افزایشی داشت و به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

کاهش قیمت‌ها

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۰ هزار تومان کمتر از روز گذشته. طلا دیروز در این سایت، روند افزایشی داشت و به محدود یک میلیون و ۲۸۴ هزار تومان رسیده بود.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و حدود ۱۳ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز گذشته حدود ۹۱ هزار تومان کمتر است. سکه امامی دیروز را صعودی به پایان رساند و حتی بر اساس اعلام این منبع، به کانال ۱۴ میلیون تومان هم وارد شد.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۳ میلیون و ۲۶۶ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۱۰۰ هزار تومان از روز گذشته کمتر است. دیروز قیمت سکه بهار آزادی، صعودی بود و به ۱۳ میلیون و ۳۶۷ هزار تومان هم رسید.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، بر اساس گزارش برخی سایت‌ها افزایشی و ۱,۷۱۱٫۶۳ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

آخرین نوسانات دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. در روزهای گذشته دلار بر همین اساس روند افزایشی داشت اما امروز بازار کمی آرام گرفت. هر چند ارز آمریکایی تا مدتی در کانال ۳۰ هزار تومان قرار داشت اما در لحظه تنظیم این خبر،بار دیگر به سطح ۲۹ هزار تومان بازگشته است.

دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند کاهشی آغاز کرد. روز گذشته قیمت دلار به حدود ۳۰۲۰۰ تا ۳۰,۳۰۰ تومان نیز رسیده بود اما امروز معاملات نقدی را با حدود ۳۰,۰۷۰ تومان آغاز کرد. در ادامه این روند کاهشی ادامه یافت و نرخ ارز آمریکایی به ۳۰,۰۵۰ رسید. در لحظه تنظیم این خبر معاملات با حدود قیمتی ۲۹,۸۲۰ تومان انجام می‌شود. معاملات غیرقانونی فردایی نیز همین روند را دارد و به سطح ۲۹ هزار تومان رفته است.

روز گذشته دلار روند افزایشی داشت. دیروز کف و سقف قیمت دلار به ۳۰,۱۵۰ و ۳۰,۳۰۰ تومان رسید.

روز گذشته نیز دلار روند افزایشی داشت و در معاملات غیرقانونی فردایی به کانال ۳۰ هزار تومان نیز رسید. اما بازار در معاملات نقدی کار خود را در کانال ۲۹ هزار تومان به پایان رساند. دیروز کف و سقف قیمت دلار به ۲۹,۹۵۰ و ۳۰,۰۸۰ تومان رسید.

دلار توافقی امروز به سطح ۲۸,۵۵۰ تومان کاهش پیدا کرده است. همچنین دلار هرات دیروز وارد کانال ۳۰ هزار تومان شده بود اما اکنون وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده و به ۲۹,۸۰۰ رسیده است.

دلار سلیمانیه نیز روز گذشته در کانال ۳۰ هزار تومانی نوسان داشت و امروز در همین کانال روند کاهشی دارد. آخرین قیمت حدود ۳۰,۲۰۰ تومان است.

آخرین اخبار برجامی

هر چند در روزهای گذشته، پاسخ ایران به نامه آمریکا و واکنش‌های منفی نسبت به آن، سیگنال‌های نگران‌کننده از گفتگوها را افزایش داده بود، اما به نظر می‌رسد تاکید مقامات آمریکایی بر اینکه همچنان توافق بهترین گزینه در مورد مذاکرات هسته‌ای است، تا حدودی جو را آرام کرده است.

نتیجه این شرایط کاهش قیمت ارز بوده است. در چنین شرایطی طلا و سکه نیز با وجود روند افزایش اونس جهانی امروز کاهش قیمت را تجربه کردند.

ایران: منتظر دریافت پاسخ آمریکا هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پاسخ ایران به طرف‌های دیگر مذاکره‌کننده در مذاکرات رفع تحریم‌ها سازنده، شفاف و قانونی بوده است.

ناصر کنعانی، بیان کرد: سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر این که موضوع تضمین در بحث مذاکرات رفع تحریم‌ها برای ما مهم است، گفت: موضوع تضمین برای ما دو وجهه دارد یک وجه تضمین موضوع لغو تحریم‌ها است به نحوی که ایران بتواند از منافع احیای برجام به صورت کامل منتفع شود وجه دیگر تضمین، مساله هسته‌ای است و دور کردن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رفتارهای سیاسی و بازی‌های سیاسی است، چنان که اساسا اتهامات سیاسی در مناسبات آتی بین ایران و آژانس باعث ایجاد اخلال در روند توافق احتمالی آینده نشود.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    آیا میشه برای یک پفک هم برای یک روز آینده برنامه ریزی کرد؟ چه رسد به زندگی.