کد مطلب: ۸۰۸۴۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز صعودی شد/ سکه به کانال ۳۳ میلیونی برگشت؟

قیمت طلا و سکه امروز صعودی شد/ سکه به کانال 33 میلیونی برگشت؟

اگرچه قیمت طلا و سکه در هفته گذشته کاهشی بود، اما روند افزایش بازار مجددا آغاز شده و قیمت سکه تمام امروز در آستانه کانال 33 میلیون تومان ایستاده است. اما چرا طلا و سکه دوباره آرایش صعودی به خود گرفت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در بازار، روند صعودی قیمت دلار است. قیمت دلار که در هفته گذشته روند کاهشی داشت، دوباره افزایشی شده و همین مساله به بازار طلا و سکه هم خط داده است.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت طلا با اندکی افزایش به دو میلیون و 688 هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی 32 میلیون و 900 هزار تومان است. قیمت سکه بهار آزادی هم 28 میلیون و 800 هزار تومان گزارش شده است.

سکه و طلا 19 اردیبهشت 1402

قیمت نیم سکه به 18 میلیون و 900 هزار تومان رسیده و در یک قدمی 19 میلیون تومان ایستاده است. قیمت ربع سکه هم تنها چند هزار تومان تا 12 میلیون تومان فاصله دارد. سکه گرمی هم 6 میلیون و 910 هزار تومان است. این ارقام نشان‌دهنده افزایش قیمت طلا و سکه در بازار است.

خط افزایش قیمت طلا و سکه را باید در بازار دلار پیگیری کرد. قیمت دلار که تا کانال 52 هزار تومان پایین آمده بود دوباره رشد کرد و امروز 19 اردیبهشت ماه به 53 هزار و 500 تومان رسید.

امید دلار از برجام قطع می‌شود؟

پیش بینی‌ها درباره آینده قیمت طلا و سکه چه می‌گوید؟ با توجه به تاثیرگذاری قیمت دلار بر بازار طلا و سکه، برای پیش بینی قیمت طلا و سکه باید خط قیمتی دلار را بررسی و مطالعه کرد. کارشناسان اقتصادی هنوز برای بررسی قیمت دلار و آینده آن، نیم نگاهی به روند مذاکرات برجامی دارند و خبرهای سیاسی را دنبال می‌کنند.

این در حالی است که از ماه گذشته تاکنون اخبار سیاسی بیانگر این است که احتمالا برجام به ایستگاه پایانی رسیده و خبری درباره ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای شنیده نمی‌شود. به همین دلیل کارشناسان امید چندانی به کاهش قیمت دلار و طلا و سکه از منظر برجام ندارند و معتقدند که باید دنبال عوامل موثر دیگر بر بازار بود.

در همین راستا علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی به دیگر عوامل اثرگذار بر بازار ارز و طلا اشاره کرد و به تجارت‌نیوز گفت: «تاثیر تورم بر اقتصاد و بازارهای مالی را در میان‌مدت و بلندمدت باید در نظر داشت و می‌تواند منجر به افزایش انتظارات تورمی و رشد قیمت انواع طلا شود. این در حالی است که اگر در توافقات برجام پیشرفتی حاصل شود می‌تواند روند صعودی قیمت‌ها را تعدیل نماید.»

صادقین هم با اشاره به تاثیر ۷۰ درصدی قیمت دلار بر بازار طلا و سکه گفت: «در حال حاضر انس جهانی طلا بازیگر فعالی در تعیین قیمت طلا و سکه نیست و پیش از این نیز قیمت‌ها تنها ۳۰ درصد، تحت تاثیر بازار اونس جهانی قرار داشت.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.