کد مطلب: ۴۸۵۸۹۶

کاهش قیمت در بازار طلا و سکه متوقف شد / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۷/۳۰

کاهش قیمت در بازار طلا و سکه متوقف شد / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/30

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی و رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به چهارده میلیون و ۲۹۸ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با خوش‌بینی به توافق مقامات آمریکایی برای تصویب بسته کمک مالی پیش از انتخابات، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۹۱۷ دلار و ۷۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۹۲۲ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با سه دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۹۱۵ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

کاخ سفید و دموکرات‌ها در کنگره به توافق روی بسته محرک مالی جدید نزدیک شدند و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت: با وجود مخالفت حزب جمهوری‌خواه، مایل است لایحه کمک مالی بزرگ را بپذیرد.

یکی از دستیاران ارشد نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: مذاکرات روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

این خبر ریسک‌پذیری را تقویت کرد و شاخص دلار را در برابر رقیبانش، به پایین‌ترین حد در یک ماه اخیر نزول داد.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: کاهش ارزش دلار آمریکا دلیل اصلی افزایش قیمت طلا بوده است.

پاندمی باعث چاپ کم‌سابقه پول و پایین آمدن چشمگیر نرخ‌های بهره در سراسر جهان شده است و قیمت طلا را در مسیر ثبت بزرگترین رشد سالانه در یک دهه اخیر قرار داده است.

اما این فلز ارزشمند در چند روز معامله گذشته در بازه محدودی مانده و نزدیک به مرز ۱۹۰۰ دلار ایستاده است.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکتس گفت: بازار به اطمینان بیشتری در خصوص بسته محرک مالی جدید آمریکا نیاز دارد تا بتواند موضع بگیرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۴ درصد صعود کرد و به ۲۴ دلار و ۹۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۸۷۷ دلار و ۹۱ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۲۴۰۷ دلار و ۹۵ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه 30 مهر ساعت 19، با ۱،۲۵۹ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۸،۸۰۵ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهار‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 25 هزار و ۱۲۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه 30 مهر ساعت 19، با ۳۲۲ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۳۳،۱۶۸ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۳ هزار و ۱۷۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 30 هزار و ۲۲۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم سیزده میلیون و ۳۹۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهارده میلیون و ۲۹۸ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۸۷ هزار و 500 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 7 میلیون و ۶۱۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون و ۲۰ هزار تومان و دو میلیون و ۶۰۵ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ریزش ادامه داره سریعتر بفروشیدتاضررنکردید

    • ناشناس

      به نظر شما دلار بیاد پایین قیمت بورس میره بالا؟

  • ناشناس

    فکر میکنم دقیق نیست

  • مهدی

    خداكنه توي اين كاهش و فزايش ارزي کسی سکته نکنه چون جان آدمی زاد بیشتر اینها ارزش داره.

  • ناشناس

    دلار

  • ناشناس

    سلام. در حال حاضر نه کسی دلارش رو میفروشه و نه کسی میخره، تا زمانیکه قیمتها ثابت بشه. اگه اونهایی که دلار دارن ارزهاشون رو به حساب ارزی بگذارن بهتر نیست؟ اینجوری نیازی نیست نگران بالا پایین شدن قیمتش باشن.

  • ناشناس

    تو بالا رفتن قیمت سکه از الگوی جهانی پیروی میکنیم ولی پایین اومدنش نه،اون موقع ک قیمت جهانی پایین اومده بود ما راه خودمونو میرفتیم ورسیدیم به 30تومن،جالبه،همه چی دست خودشونه

  • ناشناس

    اگه مردم دوباره جو ندن میاد پایین بیشورا از بازا بورس در اومدن رفتن سراغ دلار

  • محمود

    تا عید دلار 100 هزاری خواهیم دید!!!

    • حکمت بهمنی

      نگهدار وزت خوبه

  • مهدی

    هرروز قیمتابالامیره .همه چیز همه چیز.کجای دنیا اینطوریه.افغانستان و عراق هم اینطوری نیست.دلارو از ۳هزارتومن رسوندید به۳۳هزارتومن.طلاروازگرمی۵۰۰تومن رسوندیدبه یک میلیون و ۳۰۰هزارتومن.حالا ۲۰۰تومن ارزون شده میگید آی هوار هوار ماطلاو دلارو آوردیم پایین.تو بوق و کرنا میکونید.اگه راست میگیدو هنر دارید دادا دلارو برگردونید به آقا ۳هزارتومن هم نه.پیش کش.برگردونید به ۲۰هزارتومنوو برای ۲سال فقط ۲سال ثابت نگه داریدش.این هنره دادا.اگه هنر داری نظرمو منتشرکن

  • حکمت بهمنی

    اگه بازاردست آدما باشه میاد پایین غیره آدما باشه میره بالا نه داریم بفروشیم نه پول داریم بگیریم آسوده منم که خرندارم ازقیمت جوخبر ندارم