کد مطلب: ۴۹۶۳۸۰

قیمت‌های بازار طلا و سکه در آخرین روز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۹/۱۳

قیمت‌های بازار طلا و سکه در آخرین روز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/9/13

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به دوازده میلیون و 199 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار با امیدواری به عرضه انبوه واکسن کووید۱۹ به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۳۵ دلار و ۳۷ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۸۳۸ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۸۳۰ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

خوشبینی نسبت به اقدامات محرک مالی و پیشرفت در ساخت واکسن به نفع دارایی‌های پرریسک بوده و باعث افت ارزش دلار آمریکا به پایین‌ترین حد در دو سال و نیم گذشته شده است.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره آمریکا نتوانسته‌اند درباره بسته کمک مالی جدید به توافق برسند با این حال سیگنال‌های اولیه از پیشنهاد هر دو گروه برای بسته ۹۰۸ میلیارد دلار ممکن است به عنوان یک ابزار مذاکره پیش برده شود.

به گفته مایکل لانگفورد، مدیر اجرایی شرکت مشاوره ایرگاید، مذاکرات پیرامون بسته کمک مالی به خصوص توافق نمایندگان هر دو حزب بر سر یک گزینه، از قیمت طلا پشتیبانی و دلار آمریکا را ضعیف خواهد کرد. همچنین اخبار مثبت پیرامون کووید۱۹ تاثیر محدودی روی قیمت طلا خواهد داشت زیرا عمده خوشبینی مذکور از سوی بازارها به حساب آورده شده است.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان سلامت در آمریکا از تایید اضطراری واکسن شرکت فایزر توسط انگلیس که احتمالا با اقدام مشابه از سوی رگولاتورهای آمریکایی دنبال می‌شود، استقبال کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و دو سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۰۱۱ دلار و ۴۷ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۲۴۰۴ دلار و ۱۸ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌پنج‌شنبه 13 آذر ساعت 19، با 155 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 25،486 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 25 هزار و 470 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 24 هزار و 470 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌پنج‌شنبه 13 آذر ساعت 19، با 40 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 30،901 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 30 هزار و 900 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 29 هزار و 900 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 200 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و 199 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 128 هزار و 200 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و 200 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 200 هزار تومان و دو میلیون و 350 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلار 155 تومن ارزون میشه 15هزار تومن گرون میشه

  • ناشناس

    دلار افزايش می یابد

  • حسین

    لطفا کسی اگه اطلاعات دقیق از افزایش و کاهش قیمت تا قبلا ازپایان دی داره بهمون بگه ممنونن

  • منصور

    شهریور میگفتن ریزش شدید داره.منه بی سواد رفتم شهریور 22700 خریدم و آبان فروختم 31500 .برای اولین بار بود دلار خریدم .یک ماه و نیمه 23 میلیون سود کردم.هههههههه.باز هم میرم میخرم اگر لباس تنم هم بفروشم بازم میخرم حتی اگه ضرر کنم.آب از سر گذشته آمو هیچی ندارم 45 ساله و مجرد ههههههه و لی بی سواده باسواد.مطمعن باش هیچ وقت روابط ما با دول دیگه بهبود نمیابه .چون اساس سیاست ما همینه نمیزارن خوب بشه.اینو مطمعن باش داداش.الان بخری اگر باز کاهش یافت 6 ماه دیگه یه دسته گلی به آب داده میشه و دلار میره آسمون.خود دانی

    • محمد

      زیادی خودتو تابلو کردی همه فهمیدن چه نیتی داری.خودتو بابت.ههههه

  • ناشناس

    بخرید میره بالا