کد مطلب: ۵۸۰۰۸۵

قیمت‌ها در بازار طلا و سکه دوباره کاهشی شد / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۲۴

قیمت‌ها در بازار طلا و سکه دوباره کاهشی شد / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۲۴

قیمت طلا و سکه امروز بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۹۳۴ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در بالای مرز روانی مهم ۱۸۰۰ دلار ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۰۲ دلار و ۹۲ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۸۰۸ دلار و ۵۰ سنت صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۰۴ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۷ درصد افزایش، در ۱۸۰۷ دلار و ۱۰ سنت بسته شده بود.

وارن پاترسون، تحلیلگر شرکت ING گفت: آمار شاخص قیمت مصرف کننده اندکی پایین‌تر از حد انتظار بود و انتظارات برای اعلام تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا را پایین برد و از قیمت طلا پشتیبانی کرد.

شاخص قیمت مصرفی آمریکا ماه میلادی گذشته تنها ۰.۱ درصد رشد کرد در حالی که تحلیلگران رشد این شاخص به میزان ۰.۳ درصد را پیش بینی کرده بودند. این کوچکترین رشد در شش ماه گذشته بود و نشان داد احتمالا تورم به اوج خود رسیده اما به دلیل استمرار محدودیت‌های عرضه، به مدتی بالا خواهد ماند.

این آمار بر زمان آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا که قرار است هفته آینده نشست سیاست پولی دو روزه خود را برگزار کند، سایه ابهامی افکند. شمار زیادی از مقامات بانکی آمریکا اظهار کرده‌اند که بانک مرکزی می‌تواند تعدیل برنامه خرید را امسال آغاز کند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار شاخص قیمت مصرفی، دلار را عقب راند و بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا هم به پایین‌ترین حد از ۲۴ اوت نزول کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۷۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۹۳۵ دلار و ۵۲ سنت رسید که نزدیک به پایین‌ترین رکورد ۹ ماه گذشته بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۱۹۷۱ دلار و ۹۱ سنت معامله شد. قیمت این فلز روز گذشته به ۱۹۳۵ دلار نزول کرده بود که پایین‌ترین رکورد از ژوییه سال ۲۰۲۰ بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۴ شهریور تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز کاهش یافت و ۲۷ هزار و ۲۹۱ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۶۶۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۱۳۲ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و در رقم ۳۱ هزار و ۶۷۷ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۷۶ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۵۳۲ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۹۰۷ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۳۴ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۶۸ هزار تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت واقعی طلا گرمی ۹۹۰ هزارتومان و سکه هم حدود ۱۰ میلیون تومان هست . اضافی آن حباب محسوب میشه و تا چند روز آینده قیمت‌ها کاهشی خواهد بود تا طلا و سکه به قیمت واقعی خودشان برسند.

    • ناشناس

      مطمئن هستی ارزان میشه؟ به دو دو تا چهار تا که بکنی میفهمی نفس بازار دنیا دست کی ها هست .اولا این آدمها مولتی تلیاردر دنیا که الان توی بهترین جزایر بکر که هرگز تو تخیلات هیچ کس هم نیست دارند بازی دومینو میکنند خوب بلدن چطور رفتار اقتصادی یا به قول خودشان یه شوالیه مدرن اقتصادی داشته باشند .طلا به فلز حیاتی برای این شوالیه ها هست اونها هرگز اجازه نمیدن دنیا یک ثبات اقتصادی داشته باشه اونها چالش کشیدن دنیا را یه تفریح میدونند همان جور که جنابعالی دوست نداری فردا فرقون یا گاری سوار بشی و زنده بودن خودت وحال کردن خودت فقط مهمه .اگه شده جلوی شریان طلا را هم ببندند ولی نمیگذارند بی ارزش بشه .اونها برده بودن مردم را میخواند ببیند فقط همین .