کد مطلب: ۳۲۶۴۱۳

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران کشور پاسخ داد:

قیمت مرغ ارزان می‌شود؟

قیمت مرغ ارزان می‌شود؟

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران کشور می‌گوید: چنانچه نهاده‌های تولید به موقع در اختیار مرغداران عرضه شود قیمت مرغ کاهش می‌یابد و اگر مشکلات حمل‌ونقل همچنان پابرجا باشد با گران شدن قیمت این محصول در آینده مواجه خواهیم شد.

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران کشور در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است در آینده قیمت مرغ ارزان شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: برخی می‌گویند قیمت مرغ افزایش یافته، در حالی که قیمت کنونی این محصول متعادل و اخیرا به قیمت واقعی خود نزدیک شده است. در حال حاضر قیمت مرغ در سراسر کشور از محل درب مرغداری بین شش هزار و 700 تا هفت هزار تومان ارزش‌گذاری شده است اما واحدهای صنفی هر کیلو مرغ را به قیمت 10 هزار تومان به مصرف‌کنندگان می‌فروشند.

عطاءالله حسن‌زاده افزود: درحال حاضر هزینه نهادهای مصرفی مرغ افزایش یافته، هزینه تمام‌شده مرغ زنده بالای شش هزار و 500 تومان است. مرغداران نسبت به هزینه تمام‌شده تنها یک درصد سود می‌برند. امیدواریم مسئولان نسبت به وضعیت فعلی کشور رسیدگی کنند و چالش‌های موجود را از سر راه تولیدکنندگان مواد غذایی بردارند.

قیمت مرغ در بازار

مرغداران می‌گویند به‌دلیل برخی اعتراضات در حوزه حمل‌ونقل، نهاده‌های تولید به‌سختی به دست مرغداران می‌رسد.

علوفه برای خوراک مرغ موجود است

او در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا علوفه و نهاده‌های لازم برای مرغداران به اندازه لازم وجود دارد؟ اظهار کرد: در حال حاضر علوفه لازم برای خوراک مرغ در بنادر موجود است اما موانع در حوزه حمل‌ونقل باعث شده که این مواد خوراکی به اندازه کافی در اختیار مرغداران قرار نگیرد. از این رو جوجه‌ریزی و تولید مرغ را برای فعالان این حوزه با چالش مواجه می‌کند. عدم به موقع رسیدن مواد خوراکی باعث شده که مرغداران به جای برداشت مرغ دو کیلو و 700 گرمی، مرغ به وزن دو کیلو و 100 گرم برداشت کنند.

حسن‌زاده درباره آینده قیمت مرغ هم گفت: ارزان شدن یا گران شدن قیمت مرغ به عرضه و تقاضا بستگی دارد. چنانچه در روزهای آتی نهاده‌های تولید به موقع عرضه شو،د قیمت مرغ کاهش خواهد یافت. اما در مقابل اگر مواد غذایی برای طیور به‌موقع به دست مرغدار نرسد، با گرانی قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.