کد مطلب: ۷۱۵۹۵۷

قیمت مسکن امروز ۱ آبان ۱۴۰۱/ منطقه پرتقاضای شرق تهران

قیمت مسکن امروز 1 آبان 1401/ منطقه پرتقاضای شرق تهران

میانگین قیمت مسکن در شرق تهران به میانگین قیمت در معاملات کل شهر تهران نزدیک است. علت آن هم وجود محله‌های قیمت‌مناسب در این محله نظیر حکیمیه، بلوار پروین و مجیدیه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت مسکن امروز ۱ آبان ۱۴۰۱ به شرح زیر است.

به نقل از دنیای‌اقتصاد، میانگین قیمت مسکن در منطقه پرتقاضای شرق پایتخت در معاملات نیمه امسال به ۴۵میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید، اما بررسی قیمت فایل‌های موجود بازار مسکن نشان می‌دهد در برخی مناطق قیمت واحدهای فروشی تا دو برابر این مقدار نیز پیشنهاد شده است.

میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در فایل‌های موجود واقع در محدوده تهرانپارس غربی که در زمره مناطق پرتقاضا با قیمت بالاتر از سایر محله‌های منطقه چهار است، در حال حاضر حول و حوش ۵۰ تا ۶۰میلیون تومان بوده و در مورد آپارتمان‌های نوساز و کلید نخورده در برخی معابر خاص، قیمت‌های بالاتر از این نیز اعلام شده است.

قیمت مسکن در منطقه ۴ تهران

مسکن

البته محله‌هایی با قیمت بالاتر از تهرانپارس نیز در منطقه چهار واقع شده است که از آن جمله می‌توان به شمس‌آباد اشاره کرد. بررسی فایل‌های موجود نشان می‌دهد قیمت آپارتمان‌های نوساز در محله شمس‌آباد در مقایسه با تهرانپارس بین ۵ تا ۱۵درصد بیشتر است.

اما آنچه سبب می‌شود میانگین قیمت در منطقه چهار نزدیک به میانگین قیمت در معاملات کل شهر تهران باشد، وجود محله‌های قیمت‌مناسب در این محله نظیر حکیمیه، بلوار پروین و مجیدیه است.

به‌عنوان مثال میانگین قیمت در فایل‌های فروشی واقع در حکیمیه در حال حاضر حول و حوش ۴۳میلیون تومان است، به این معنا که قیمت‌های بیشتر از این مقدار برای واحدهای کم‌سن و قیمت‌های کمتر از این مقدار برای واحدهای میانسال و کهنه‌ساز وجود دارد. با این وصف منطقه چهار به‌عنوان یکی از مناطقی که با توجه به جای دادن محله‌های متوسط رو به پایین و متوسط رو به بالا در خود، می‌تواند به انواع تقاضای مسکن حاضر در بازار پاسخ دهد، از سوی جست‌وجوگران ملک قابل ارزیابی است.

برای اطلاع از پیش‌بینی بازار مسکن در آبان‌ها گزارش زیر را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.