کد مطلب: ۳۶۵۰۲۵

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت کالاهای اساسی در رمضان چه تغییری خواهد کرد؟

قیمت کالاهای اساسی در رمضان چه تغییری خواهد کرد؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به اینکه همچنان به کالاهای اساسی دلار چهار هزار و 200 تومانی تعلق می‌گیرد، بنابراین نباید قیمت کالاهای اساسی در بازار ماه رمضان افزایش پیدا کند و گرانی کالاهای اساسی در امسال به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرش نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، 20 فروردین ماه 97 بود که سیاست دلار چهار هزار و 200 تومانی با هدف کنترل سطح قیمت کالاهای اساسی و تک‌نرخی شدن دلار اجرایی شد، اما شواهد و بررسی‌ها حاکی از آن است که پس از گذشت یک سال با وجود هزینه‌کرد ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی از سوی دولت این سیاست به دلیل رانت خواری عده‌ای باعث کنترل تورم کالاهای اساسی نشده است.

همچنین سیل اخیر به بسیاری از اراضی زراعی و باغی کشور آسیب قابل توجهی وارد کرده است، به همین جهت سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا قیمت کالاهای اساسی و سایر اقلام زراعی و باغی در سال 98 به ویژه در ماه رمضان گران‌تر می‌شود؟

نظر افضلی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: با توجه به اینکه همچنان به کالاهای اساسی دلار چهار هزار و 200 تومانی تعلق می‌گیرد، بنابراین نباید قیمت کالاهای اساسی در سال 98 افزایش پیدا کند و گرانی کالاهای اساسی در امسال به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرش نیست.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمبودی در خصوص تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد به همین جهت چنانچه نظارت دولت بر بازار مواد غذایی جدی و مدون باشد افزایش قیمت کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان دور از انتظار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: دولت باید از یک ماه پیش تمهیدات و اقدامات لازم را برای تامین کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان اندیشیده باشد به همین جهت نباید با افزایش قیمت کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان مواجه شویم.

افضلی در خصوص افزایش قیمت پیاز و سیب زمینی در بازار، گفت: دولت صادرات پیاز را متوقف کرده است تا در وهله اول نیاز داخلی تامین شود و سپس مازاد آن صادر شود. زمانی که در داخل کشور با کمبود مواجه هستیم صادرات به خارج از کشور معنا ندارد و به هیچ عنوان منطقی نیست.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معمولا در این فصل قیمت سیب زمینی و پیاز گران می‌شود که به احتمال قوی پس از برداشت این محصولات قیمت آنها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مجلس گفت: البته وزارت جهاد کشاورزی باید میزان و نوع محصولی که به دلیل سیل از بین رفته‌ را محاسبه کند تا هر چه سریعتر کمبود آن نیز در بازار از طریق تولید داخلی و واردات جبران شود به همین جهت نباید قیمت کالاها در ماه رمضان گران شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.