کد مطلب: ۵۱۱۴۸۱

دژپسند:

سرانجام قیمت‌گذاری دستوری به کجا رسید؟

سرانجام قیمت‌گذاری دستوری به کجا رسید؟

وزیر اقتصاد گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین جلسه برگزار شده شورای عالی بورس به صراحت اعلام کرد که اعتقادی به قیمت‌گذاری دستوری ندارد و به دلیل حاشیه‌های ایجاد شده از زمان مطرح شدن این موضوع، دولت تصمیم‌گیری در این زمینه را به شورای عالی بورس ارجاع داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصاد و دارایی امروز دوشنبه به قیمت‌گذاری دستوری که از مدت‌ها قبل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شده بود اشاره کرد و افزود: این موضوع از همان ابتدا با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه بود و معاملات بازار را تحت تاثیر قرار داد، در نهایت وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که به هیچ عنوان موافق قیمت‌گذاری دستوری نیست.

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین جلسه برگزار شده شورای عالی بورس به صراحت اعلام کرد که اعتقادی به قیمت‌گذاری دستوری ندارد.

دژپسند اظهار کرد: به دلیل حاشیه‌های ایجاد شده از زمان مطرح شدن این موضوع، دولت تصمیم‌گیری در این زمینه را به شورای عالی بورس ارجاع داده است؛ بنابراین اگر قرار بر تغییر قیمت‌گذاری باشد شورای عالی بورس باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه موضوع قیمت‌گذاری دستوری درخصوص محصولات فولاد در بورس کالا بود، افزود: این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که تاکنون بورس کالا عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و متناسب با قواعد و مقررات در حال فعالیت است.

دژپسند اظهار کرد: همیشه شاهد معاملاتی شفاف در بورس کالا بوده‌ایم و این بازار توانسته است کمک بسیاری را به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داشته باشد.

گفتنی است، چندی پیش شیوه نامه قیمت گذاری برخی محصولات در بورس کالا توسط وزارت صنعت، معدن وتجارت ارایه شد که واکنش‌‌هایی را به دنبال داشت که در نهایت با عقب نشینی وزارت صنعت همراه شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    قیمت بنزین هم آزاد کنید پالایشی گران بشه.

  • یونس

    دژپسند محترم فکر نکنم شما بتونید این کار را درست کنید دیگه امیدی نیست مردم بیچاره شدن از بکش مکشهای پشت درهای بسته

  • ناشناس

    دامنه نوسان را حذف نکنید همینکه هست بی فایده اس چون شما واقعا نمی خواهید بورس و درست شود فقط بازی بازی بلدین ولی کار اساسی نمی کنید و سهامداران را مسخره نکنید راست می گویید زودتر دامنه را حذف کنید

  • ناشناس

    اصل فتنه اقتصادی در بورس کسی نیست جز دژپسند وزیر اقتصاد

  • ناشناس

    لطفا مسولیتهای کشور را به انسانهای درستکار بدید و نه به انسانهای مومن.تا وقتی بر اساس درستکاری و قانون عقلانی و درست اداره نشه ،روز به روز اوضاع خرابتره

  • منتقد

    خداییش یه دوره کلاس سئو برید ضرر نداره با این تیتر و مطالبتون در از کلمات و تیتر تکراری تو یه پست

  • ناشناس

    بنظرتان مطالب تکراری باعث افت بازار سرمایه نمی شود چون روند مثبتی بازتر ندارد

  • فرجی

    چرا دروغ میگویید از یک طرف وزیرصمت فولادی هارا جهت کاهش قیمت زیر فشار قرار میدهد واز طرف دیگر اعلام میکند ما مخالف قیمت گزاری دستوری هستیم اگر مخالفید چرا قیمت سیمان کمتر از نصف قیمت جهانی است وموجب افت ۶۰ الی ۷۰ درصدی سهام آنها شده است

  • خداداد

    دولت بورس را تباه کرده است و دیگر رشد نخواهد کرد

  • yalda

    خدا جواب بغض من وو بده