کد مطلب: ۴۵۶۲۰۶

قیمت گوشت به کیلویی ۱۰۳ هزار تومان رسید / از سرگیری قاچاق دام

قیمت گوشت به کیلویی ۱۰۳ هزار تومان رسید / از سرگیری قاچاق دام

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، از رکود و کسادی بازار گوشت خبر داد و گفت: بنا بر آخرین اطلاعات، مقداری دام از کشور قاچاق می‌شود که استمرار این روند نگران کننده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، از رکود و کسادی بازار گوشت خبر داد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۲ تا ۹۳ هزار تومان به مغازه‌دار و با احتساب ۱۰ درصد سود ۱۰۲ تا ۱۰۳ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

او افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و فصل عرضه دام بازار گوشت تعریفی ندارد.

ملکی به از سرگیری قاچاق دام اشاره کرد و گفت: بنا بر آخرین اطلاعات، مقداری دام از کشور قاچاق می‌شود که استمرار این روند نگران کننده است.

این مقام مسئول ادامه داد: نوسان قیمت گوشت در ماه‌های اخیر در برابر بسیاری از کالا‌ها همچون لوازم خانگی اهمیتی ندارد چرا که در صورت نبود قدرت خرید و کاهش بودجه، خانوار‌ها اقلام دیگری را جایگزین گوشت مصرفی می‌کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی متوسط قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۳۸ هزار تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگرچه در فضای مجازی تبلیغاتی مبنی بر فروش دام زنده با نرخ ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان می‌شود، اما این دام‌ها وزن بالای ۱۰۰ کیلو دارند که تمامی اقشار توان خرید یک شقه آن با نرخ ۶۰۰ هزار تومان را ندارند.

ملکی در پایان تصریح کرد: با وجود روند فعلی عرضه و تقاضا باید منتظر ماند و دید که در ماه‌های شهریور و مهر بازار گوشت به کدام سمت و سو می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    خدا لعنت کند ایشون را که دامدارها و تولید کشور را به خاک سیاه نشونده با این اظهار نظرهاشون ، این آقا خودش دلال واردکنندگان داخل وزارت صمت است ، ایشون دام زنده را از دامدار میخره کیلویی 35 هزار ولی گوشت را به قیمت 110 هزار به مردم بدبخت میفروشه ، دوسال است که دامدارها در زیان هستند ولی برعکس قصابها بیش از 50 درصد داخل سه روز سود می کنند

  • عبدالله

    باعرض سلام خدمت مسعولان.بابه این حرفای چرتو پرت چیه اخه دامدارای آذربایجان غربی همه ورشکست شدن کسی نه حیوان نمیخواد ارزش نداره بیایید کیلیویی گاو نر بدیم ۲۵هزار هر چقدر بخواهید کسی نیست یونجه و کنسانتره ۱۰۰هزارتومن به بالا میخریم این خبر هایی که دست مردم میدید دروغه بخدا چه قاچاقچی اخه

  • م. ا 5631

    شما با این حرف های پوچتون باعث شدید دام روی دست دامدار بمونه و دامدار را زده کردید. وباعث بیکاری و کاهش تولید گوشت در آینده شدید.