کد مطلب: ۴۵۱۳۰۱

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت لوازم خانگی در امسال چه می‌شود؟

قیمت لوازم خانگی در امسال چه می‌شود؟

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران می‌گوید: دو ماه است که به دولت می‌گوییم قیمت لوازم خانگی را مشخص کنید و اگر یله و رهاست بگویید چنین است و اگر قیمت‌ها کنترلی و دستوری باید باشد افراد بگویند که چنین است. متاسفانه هیچ پاسخی در این رابطه به ما داده نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا در سامانه ۱۲۴ قیمت لوازم خانگی حدودی تعیین شده است تا به این شکل واحدهای صنفی بتوانند قیمت‌ها را براساس قیمت‌های درج شده متغییر بفروشند. برخی واحدهای تولیدی با ابراز گلایه از این اقدام اخیر سازمان حمایت می‌گویند که با توجه به افزایش میزان دستمزد کارگران، افزایش قیمت دلار و ممنوعیت واردات مواد اولیه چرا باید قیمت‌ها دستوری باشد؟

چرا قیمت لوازم خانگی خارجی گران است؟

در همین حال رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت لوازم خانگی خارجی در بازار گران شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت لوازم خانگی خارجی به دلیل ممنوعیت واردات کالا افزایش یافته است و هر آنچه که در بازار کالا وجود دارد اکثرا کالاها قاچاق است. چنانچه مردم نسبت به قیمت‌ کالاهای لوازم خانگی خارجی گله و شکایت داشته باشند،ما به عنوان مقام مسئول نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم اما نسبت به قاچاق بودن کالا ورود خواهیم کرد.

مرتضی میری به متغییر بودن قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ اشاره کرد و افزود: قیمت لباس‌شویی هفت کیلیویی تولید داخل در این سامانه بین پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا هشت میلیون و ۳۰۰ تومان درج شده است. با این وضعیت مردم در نهایت لباس‌شویی را باید در چه قیمتی خریداری کنند؟ یعنی مردم باید مبنا را بر حداقل قیمت بگذارند یا حداکثر قیمت؟ در گذشته اجناس یک قیمت ثابت و مشخص شده‌ای داشت اما امروز قیمت‌ کالاهای تولید داخل هم مشخص نیست.

قیمت لوازم خانگی باید ۱۵ درصد گران شود

او اظهار کرد: کارخانه‌دارها با ما تماس گرفتند که چرا اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کاسه داغ‌تر از آش شده است. زمانی که خود سازمان حمایت قیمت‌ها را چنین اعلام کرده واحدهای تولیدی نیز از فروش حداقل قیمت لوازم خانگی صرفه نظر خواهند کرد. دو ماه است که به دولت می‌گوییم قیمت لوازم خانگی را مشخص کنید اگر یله و رهاست بگویید چنین است و اگر قیمت‌ها کنترلی و دستوری باید باشد افراد بگویند که چنین است. متاسفانه هیچ پاسخی در این رابطه به ما داده نشده است. شنبه قرار است سازمان حمایت در این رابطه جلسه‌ای داشته باشیم.

میری درباره آینده قیمت لوازم خانگی داخلی افزود: با توجه به افزایش قیمت دلار، افزایش نرخ دستمزد و مواد اولیه تولید معتقدیم که قیمت لوازم خانگی در سال ۹۹ باید ۱۵ درصد افزایش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما هم گرون کنید ، عادت میکنیم
    حقوق کارگر نسبت به حقوق یک میلیون پانصد ۲۰ درصد اضافه میشه ، برای یه لوازم خانگی ۴۰ میلیونی هم ۱۵ درصد گرون بشه چی میشه مگه ، عجب انصافی داریم ما ایرانی ها .

    • علي

      برادر ظرفشویی بوش مدل 68tw02 شب عید 14500 بوده الان بعد از 2 ماه شده 19 میلیون تومان یعنی 31% گرانی …. نه 15 درصد !
      متاسفانه کاسبها علاوه بر درصد تورم کشور بصورت انلاین با قیمت دلار روی قیمتهاشون اضافه میکنند ..!!!
      نکته 2 : 31% افزایش طی 2ماه بوده در طول سال هر دوماه 31% افزایش میشه 186% درصد گران کردن . حقوق کارگر بدبخت سالی 20% افزایش داشته نه 186% …!!!!!

    • علي

      فرقش اینه حقوق کارگر سالی 20% زیاد میشه
      قیمت لوازم خانگی ماهی 15% که میشه سالی 180%

  • ایران

    یه سوال
    تا چند سال پیش که هرروز وسایل گرون نمیشد و چند سال یک بار گرون شدن رو مشاهده میرکردیم ما ایرانی ها چیکار میرکردیم . که الان یک ماه یک جنس گرون نشه شب نمیخوابیم ؟

  • ي

    چون شرکتهای خارجی از ایران جمع کردند و رفتند و کالاهای موجود را بازاری ها اتوبوسی از گناوه با 10 دست دلالی وارد میکنند و تا به دست مشتری میرسد به قیمت نجومی میرسد
    ظرفشویی 10 تومنی شده 19 میلیون تومن …!!!!

  • علی برکت الله

    علی برکت الله

  • علی برکت الله

    اگه غیر این بود تعجب کنید

  • ناشناس

    امسال قیمت لوازم خانگی مجانی میشود
    یعنی بجای لباسشوئی طشتهای رخت شویی
    استفاده میکنیم
    بجای یخچال چاه میکنیم وسایل داخل آن میگذاریم البته بجای مسکن به کوه نشینی
    بریم داخل غارها وسایل خنک نگه میداریم
    خلاصه زندگی ساده وبی ریا وطبیعی بدون هزینه های شهری همه چی مجانی

  • ناشناس

    هر سال که نمیشه ۱۵ درصد بزارین روش که.جنساتونم که به اسم ایرانیه اکثرشون مونتاژه.شما بگو موتوره یخچالو کدوم شهر تولید میکنه تا دلمون خوش بشه

  • ناشناس

    دوتا مغازه کنار هم دوتا قیمت مختلف واسه یه محصول میگن کل بازار هم که پر شده از جنس تقلبی به اسم اصلی میفروشن کسی هم جلودارشون نیست یه زمانی میگفتی پول باشه جنس خوب و اصل هست الان پولم بدی بازم جنس تقلبی بارت میکنن جنسهای ایرانی هم که نه کیفیت داره نه ظرافت گارانتی هم که عمرا بعد با قیمت جنس خارجی بهت میدن

  • ناشناس

    مگهرمیشه یه لباسشویی ۲۰میلیون بشه اخه چرا با کدوم درامد جوان نمیتونه ازدواج کنه اونایی که این ممکلتو به ارث بردن براشون چیزی نیس ماها نون یومیه نداریم چه کنیم فقط خدا جواب بده