کد مطلب: ۲۶۸۰۳۹

مذاکرات وزیر انرژی روسیه با وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم‌ها

مذاکرات وزیر انرژی روسیه با وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم‌ها

وزیر انرژی روسیه با استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا برای صحبت پیرامون مسائل انرژی و تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو دیدار کرد.

روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام و گاز طبیعی جهان است و آمریکا از تولیدکنندگان انرژی جهانی خواسته است تولیدشان را برای کنترل رشد قیمت‌ها افزایش دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت: ما درباره مسائل انرژی گفت‌وگو کردیم و به مسائل مربوط به تحریم‌ها پرداختیم.

نواک پیش‌تر با ریک پری، وزیر انرژی آمریکا برای مذاکره درباره همکاری‌های انرژی دیدار کرده بود.

این دیدارها در حاشیه کنفرانس گاز جهان به میزبانی آمریکا در واشنگتن انجام گرفت. این کنفرانس که هر سه سال یک بار برگزار می‌شود بزرگترین نشست صنعت گاز است و مدیران و وزیران انرژی در آن شرکت می کنند.

کنگره آمریکا در ماه‌های اخیر تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه وضع کرده و به دنبال جلوگیری از مشارکت شرکت‌ها در پروژه‌های خط لوله روسیه یا طرحهای توسعه نفت و گاز این کشور بوده است.

این تحریم‌ها به تلافی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و مداخله این کشور در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وضع شده است اما مسکو منکر مداخله در انتخابات آمریکا شده است.

روسیه برای رساندن تولید انرژی خود به بازارهای اروپایی به شدت به شبکه‌های خط لوله وابسته است و مشتاق است ذخایر انرژی را در قطب شمال توسعه دهد.

نواک در گذشته گفته بود آمریکا نباید اجازه پیدا کند بدون رای شورای امنیت سازمان ملل که روسیه عضو دائم آن است، چنین تحریم‌هایی را وضع کند.

آمریکا از تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان درخواست کرده برای مهار رشد قیمت‌های نفت که رشد اقتصادی را به مخاطره انداخته است، تولیدشان را افزایش دهند.

اما از سوی دیگر، این کشور پس از خروج از توافق هسته‌ای با تهران، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به اجرا خواهد گذاشت و از کشورهای مصرف کننده خواسته است وارداتشان از ایران را به طور کامل متوقف کنند که این مسئله عامل موثری در افزایش قیمت‌های نفت بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی آمریکا پیش از دیدار با نواک، برای گفت و گو و ایجاد روابط با روسیه ابراز تمایل کرده بود.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.