کد مطلب: ۷۲۴۲۰۰

تعلل دستگاه‌ها در تخصیص اراضی خود به مسکن ملی

تعلل دستگاه‌ها در تخصیص اراضی خود به مسکن ملی

هنوز بسیاری از دستگاه‌ها برای تخصیص اراضی خود به دولت تعلل می‌ورزند و این در حالی است که رئیس‌جمهور برای برای تخصیص اراضی ضرب‌العجل تعیین کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین پروژه‌های است که دولت در دستور کار خود قرار داده است. یکی از مهم ترین نیازها برای ساخت این پروژه ها تامین اراضی است و پیش از این دولت اعلام کرده بود که باید تمامی دستگاه‌ها اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهند. این طرح در قالب طرح جهش تولید به تصویب رسیده بود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، با توجه به آنکه دستگاه‌ها در این بخش همکاری نکردند در شهریور ماه رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی مسکن اعلام کرد تمامی دستگاه‌ها باید اراضی مازاد خود را در اختیار دستگاه ها قرار دهند و در صورت سرپیچی اسناد این اراضی از طریق ثبت اسناد و املاک به نام وزارت راه وشهرسازی می خورد. بعد از این جلسه تعدادی از دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی و دانشگاه ها اراضی خود را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار داده اند.

تقی رضایی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: سند نیمی از زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی به وزارت راه و شهر سازی منتقل شد.

رضایی گفت: برای ثبت سند ۵۰ درصد دیگر زمین‌های مازاد هم پیگیری‌ها ادامه دارد.

معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بیش از ۶ هزار هکتار زمین دولتی را وزارت راه و شهر سازی شناسایی کرده است تا کنون سند حدود ۵۰ درصد آن‌ها به نام وزارت راه وشهر سازی ثبت شده است.

به گفته رضایی استان‌های ایلام، البرز و اصفهان به ترتیب بیشترین واگذاری‌های زمین دستگاه‌های دولتی را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: تا دو ماه آینده سند همه ۶ هزار هکتاری که شناسایی شده است صادر می‌شود.براساس این گزارش چندی پیش هم رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود: تعداد ی از دستگاه ها هنوز اراضی خود را اختصاص نداده اند اما برخی از دستگاه ها که اراضی قابل مسکونی را ارائه داده اند در قالب قراردادی برای کارکنان این دستگاه ها ساخته خواهد شد.

براساس این گزارش هم اکنون یکی از اصلی ترین نیازهای دولت برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن تامین اراُضی است که تاکنون برای یک ونیم میلیون واحد مسکونی تامین شده است. با توجه به آنکه باید تا ۳سال آینده ۴میلیون واحد مسکونی باید ساخته شود بنابراین باید اراضی این واحدها به صورت کامل تامین شود تا روند ساخت آیت واحد ها تسریع شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.