کد مطلب: ۱۸۷۶۸۰

مطالبه ۳۰ میلیون یورویی ایزوایکو از کشتیرانی جمهوری اسلامی

مطالبه 30 میلیون یورویی ایزوایکو از کشتیرانی جمهوری اسلامی

مدیر عامل مجمتع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: این شرکت 30 میلیون یورو از کشتیرانی جمهوری اسلامی طلب دارد و اکنون پرداخت حقوق کارکنان ایزوایکو عقب افتاده است.

حمید رضاییان اصل روز دوشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مجموعه ایزوایکو اظهار داشت: اگر 20 درصد مطالبات دریافت شود، بسیاری از مشکلات ایزوایکو حل می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی بیان داشت: بدهی‌های ایزوایکو بسیار کم است به گونه‌ای که مجموع بدهی‌های برق و آب به زیر 10 میلیارد ریال می‌رسد و بیشتر بدهی‌ها مربوط به وام‌های سال‌های گذشته است.

رضاییان اصل یادآور شد: چرخ ایزوایکو با تعمیرات می‌چرخد و این حوزه با گذشته تفاوت کرده و نخبگان در این زمینه به کار گرفته شده‌اند.

مدیر‌عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران اظهار کرد: وزارت نفت به ایزوایکو اعتماد کرد و اگر سایر بخش‌ها این اعتماد را به خرج دهند اتفاق‌های بسیار خوبی در حوزه اشتغال و صنایع دریایی کشور رخ می‌دهد.

وی ابراز داشت: منفعت این صنعت، چرخیدن چرخ آن و اشتغال کارگران فعال بخش کشتی‌سازی است.

رضاییان اصل خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه کشور در حوزه کشتی‌سازی در ایزوایکو وجود دارد و هر کشتی که در کشور است را می‌توان پشتیبانی کرد.

وی یادآور شد: انتظار داریم کشتی داران بزرگ کشور از ایزوایکو حمایت کنند که اگر این حمایت انجام شود به اشتغال کشور کمک شده است.

ایزوایکو به عنوان بزرگترین صنعت کشتی‌سازی در خاورمیانه مطرح است که در حوزه مهندسی و ظرفیت‌ها فعال می‌باشد.

این مجتمع دارای سابقه 30 ساله در بندرعباس بوده که به ساخت کشتی اقیانوس پیما، تعمیرات آن و هم چنین ساخت سکوهای نفتی و گازی مبادرت می‌ورزد.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از روز گذشته برای بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و شرکت نفت فلات قاره وارد استان هرمزگان شدند و امروز نیز بازدیدی از مجموعه ایزوایکو (مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران) داشتند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.