خبر فوری:

کد مطلب: ۲۱۸۱۳۶

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

موقوفات در ید نیروهای مسلح تعیین تکلیف شد

موقوفات در ید نیروهای مسلح تعیین تکلیف شد

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: موقوفات زیادی در اختیار نیروهای مسلح بود و به نیت وقف عمل نمی‌شد که تعیین تکلیف شد.

عبدالرضا عابد دوشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه امروزه جایگاه رفیع اوقاف در کشور بر همه مشهود است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عابد با بیان اینکه رهبری همواره از فعالیت های اوقاف در کشور رضایت دارند، افزود: مدیران اوقاف در ۳۱ استان ملبس به لباس روحانیت بوده این افتخار برای ما و مدیریت دینی است.

عبدالرضا عابد با اشاره به اقدامات انجام شده بیان کرد: باتوجه به وجود ابهامات پیرامون موقوفات در وزارت خانه‌ها، تفاهم نامه‌هایی مابین آن ها به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد تفاهم نامه بین وزارتخانه ها امضا شده‌است، گفت: طبق این تفاهم‌نامه ها موقوفاتی که در اختیار آن‌ها بود، تعیین تکلیف شد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: همچنین وقف‌هایی که در اختیار نیروهای مسلح بوده نیز تعیین تکیلف شد.

عابد بیان کرد: بسیاری از موقوفات در اختیار نیروهای مسلح است اما به نیت وقف عمل نمی‌شود که در حال حاضر تعیین تکلیف شد.

وی اظهار کرد: همچنین در بخش سلامت بسیاری از بیمارستان های موقوفه و دارای تابلو داریم که به دلیل عدم پیگیری، تابلو آن ها برداشته شده است.

عابد با اشاره به صدور اوراق وقف بیان کرد: اوراقی به مبلغ هر برگ ۱۰۰ هزار تومان با تصوب بانک مرکزی منتشر شده تا مردم بتوانند با هزینه‌های اندک در کارهای بزرگ مشارکت کنند.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: چهار بیمارستان با اوراق وقفی شروع کردیم و اقدامات آن نیز درحال انجام است.

وی راه‌اندازی سامانه جامع را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: در حال حاضر دارای یک شماره حساب ۱۲۸ هستیم که حساب‌های دستی را کاهش می دهد.

عابد بااشاره به اجرای طرح آرامش بهاری بیان کرد: سالانه قریب به ۶۰ میلیون نفر از مردم به امامزاده‌ها مراجعه دارند.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.