کد مطلب: ۵۶۶۵۹۴

رسوب ۳.۵ میلیارد دلار نهاده‌ دامی در گمرک + جدول

رسوب ۳.۵ میلیارد دلار نهاده‌ دامی در گمرک + جدول

بانک مرکزی تا نیمه تیر حدود ۴.۶ میلیارد دلار برای واردات نهاده‌های دامی تأمین ارز کرده که تاکنون حدود ۳.۲ میلیارد دلار از این اقلام، از گمرک ترخیص شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا نیمه تیر امسال، ۵۸۰ میلیون دلار تأمین ارز برای جو، ۸۸۳ میلیون دلار برای دانه‌های روغنی، ۱٫۲ میلیارد دلار برای ذرت و ۱ میلیارد دلار برای روغن خام از سوی بانک مرکزی انجام شده است.

بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، بانک مرکزی می‌بایست در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو به میزان شش میلیارد دلار به نرخ ترجیحی از محل سهمیه ارزی مصوب و اعلام شده از سوی دولت اقدام کند.

سهمیه اعلامی مزبور، شامل ۴٫۵ میلیارد دلار برای اقلام وارداتی تحت نظر وزارت‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، و ۱٫۵ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی وارداتی تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

همچنین به گفته معاون فنی گمرک ایران، تا نیمه تیر امسال، ۳۰۰ میلیون دلار جو، ۵۳۷ میلیون دلار دانه‌های روغنی، ۸۸۹ میلیون دلار ذرت و ۸۷۵ میلیون دلار نیز روغن خام ترخیص شده است.

از سوی دیگر با وجود تأمین ارز ۴۸۳ میلیون دلاری کنجاله سویا، ۳۲۷ میلیون دلار از این کالا از گمرک ترخیص شده است. این در حالی است که ۷۰۰ میلیون دلار کنجاله در بنادر کشر دپو شده است.

به صورت کلی در خصوص جو، ذرت، روغن، دانه‌های روغنی، گندم، کنجاله سویا، مجموعاً ۴٫۶ میلیارد دلار تأمین ارز انجام شده که ۳٫۲ میلیارد دلار از گمرک ترخیص شده است.

همچنین بر اساس اعلام معاون فنی گمرک، مجموع نهاده‌های دامی و گندم رسوبی در بنادر کشور حدود ۳٫۵ میلیارد دلار است.

1400050410071175232577810

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    علت ترخیص نشدن چیست؟