کد مطلب: ۲۳۲۲۵۷

نوسانات بازار ارز تاثیر مستقیم بر قیمت لوازم خانگی دارد

نوسانات بازار ارز تاثیر مستقیم بر قیمت لوازم خانگی دارد

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و آشپزخانه گفت: نوسانات بازار ارز تاثیر مستقیم بر بالا بردن هزینه تولید و قیمت تمام‌شده کالاها دارد.

فریدون نصیری رئیس اتحادیه لوازم خانگی و آشپزخانه با اشاره به اینکه همچنان بازارلوازم خانگی در رکود قرار دارد، اظهار کرد: قدرت خرید مردم نسبت به گذشته کاهش چشم‌گیری یافته است به همین سبب بخش زیادی از واحدهای صنفی در شرایط کسادی قرار گرفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در ادامه افزود: افزایش قیمت کالاهای موجود در بازار در گذشته محرک مردم برای خرید بود اما هم اکنون بالا رفتن قیمت تنها سبب می‌شود تا شدت رکود حاکم بربازار بیشتر شود.

نصیری با اشاره اینکه نوسانات بازار ارز یکی از دلایل تاثیرگذار بر شرایط بازار کشور است، تصریح کرد: متاسفانه عوامل زیادی بر افزایش و کاهش نرخ ارز در کشور تاثیر‌گذار است و این امر موجب می‌شود تا تولیدکنندگان صنف لوازم آشپزخانه را با مشکلات زیادی مواجه کند.

مواد اولیه مورد استفاده تولیدکنندگان این صنف آهن‌آلات، مواد پلاستیکی و پتروشیمی است و تمامی این موارد در بورس عرضه می‌شود و با توجه به اینکه قیمت این اقلام بر اساس قیمت جهانی است؛ نوسانات بازار سبب می‌شود تا نرخ آهن آلات، مواد پلاستیکی و پتروشیمی هم دستخوش تغییر قرار گیرد به همین سبب افزایش قیمت مواد اولیه مورد استفاده تولیدکنندگان، تاثیر مستقیمی بر بالارفتن هزینه تولید و قیمت تمام شده کالا دارد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و آشپزخانه ادامه داد: نوسانات بازار، بالا بودن هزینه تولید و قیمت تمام شده کالاها سبب می‌شود تا شرایط لازم برای ورود تولیدات داخلی در بازارهای جهانی و صادرات ایجاد نشود.

این عضو اتاق اصناف در خاتمه یادآور شد: اگرچه تولیدکنندگان با یک بسته کامل مشکلات نظیر بهره بانکی، مالیات، بیمه و نوسانات بازار ارز روبرو هستند اما باید با برنامه‌ریزی محصولات با کیفیت با قیمت مناسب در بازار عرضه کنند تا مردم به سراغ خرید کالای داخلی بروند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.