کد مطلب: ۴۰۸۹۵۲

یک فعال بازار موبایل در گفتگو با تجارت‌نیوز:

هزینه تحت عنوان رجیستری تلفن همراه نداریم / ارزانی ۲۰ درصدی موبایل تا شب عید

هزینه تحت عنوان رجیستری تلفن همراه نداریم / ارزانی 20 درصدی موبایل تا شب عید

یک فعال بازار موبایل می‌گوید: طی روزهای اخیر سایت‌های خبری موضوعی تحت عنوان هزینه رجیستری را به اشتباه در رسانه‌های خود درج می‌کنند در حالی که ما هزینه‌ای تحت عنوان رجیستری نداریم.

یک فعال بازار موبایل در پاسخ به این پرسش که آیا هزینه رجیستری تلفن همراه افزایش یافته است؟ به تجارت‌نیوز گفت: ما هزینه‌ای به نام رجیستری نداریم. رجیستری تلفن همراه عملا هیچ هزینه‌ای برای مصرف کننده ندارد. هزینه قانونی گمرک پنج درصد برای واردکننده و 9 درصد هم هزینه مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است. اما در ارتباط با واردات تلفن همراه مسافری یک بحث معافیت 80 دلاری داشتیم و علاوه بر آن مسافرانی که در خارج از کشور بودند می‌توانستند برای خرید گوشی از ارز نیمایی استفاده کنند؛ این در حالی است که امروز این اقدامات برای واردات گوشی‌های مسافری حذف شده است.

مهدی عبقری در ادامه افزود: متاسفانه طی روزهای اخیر سایت‌های خبری موضوعی تحت عنوان هزینه رجیستری را به اشتباه در رسانه‌های خود درج می‌کنند در حالی که ما هزینه‌ای تحت عنوان رجیستری نداریم. در حال حاضر قیمت موبایل نه تنها افزایش نیافته بلکه به دلیل کاهش قیمت دلار با کاهش نوسان قیمت تلفن همراه در بازار مواجه بودیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت موبایل در شب عید گران می‌شود؟ اظهار کرد: چنانچه قیمت دلار همین رویه را طی کند، افزایش قیمتی در جنس قانونی و مسافری وجود نخواهد داشت. در حال حاضر قیمت موبایل براساس نرخ ارز آزاد محاسبه می‌شود و چنانچه وضعیت فعلی ادامه‌دار باشد قیمت موبایل بین 10 تا 20 درصد کاهش خواهد یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.