کد مطلب: ۶۸۶۱۳۳

هزینه وام مسکن کاهش یافت/ قیمت اوراق مسکن در تهران و استان‌ها

هزینه وام مسکن کاهش یافت/ قیمت اوراق مسکن در تهران و استان‌ها

هزینه وام مسکن در تهران و شهرستان‌ها برای متاهلین و مجردها چه قدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه وام مسکن نسبت به حدود ۱۰ روز قبل کاهش داشته است. با این حال زوج‌های تهرانی برای اخذ این وام باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

ایسنا گزارش داد، آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین ۱۳۷هزار و ۹۰۰، در اردیبهشت ۱۳۸هزار و در خرداد نیز ۱۴۱هزار و ۸۰۰تومان قیمت دارند.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۱۴۲هزار و ۸۰۰، در مرداد سال گذشته ۱۳۹هزار و ۸۰۰ و در شهریور سال گذشته با قیمت ۱۳۷هزار و ۸۰۰تومان دادوستد می‌شود.

این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۸هزار تومان، در آبان‌ ۱۳۹هزار تومان و در آذر ۱۴۰هزار و ۹۰۰تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۳۸هزار و ۷۰۰ و ۱۳۹هزار و ۸۰۰تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۳۹هزار و ۶۰۰تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰میلیون تومان وام جعاله می‌شود.

لذا برای دریافت ۲۰۰میلیون تومان وام باید ۴۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۳۹هزار و ۶۰۰، ۵۵میلیون و ۸۴۰هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۲میلیون و ۳۳۶هزار تومان خریداری کنند. مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۸میلیون و ۱۷۶هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰میلیون تومان شامل ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند.

بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۱۱میلیون و ۶۸۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۲میلیون و ۳۳۶هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۳۴میلیون و ۱۶هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۴میلیون و ۶۷۲هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۸۹میلیون و ۳۴۴هزار تومان پرداخت کنند.

آحرین اخبار مسکن را در صفحه اخبار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.