کد مطلب: ۶۶۷۲۰۴

واردات برنج خارجی شبیه طارم، کیلویی ۳۵ هزار تومان

واردات برنج خارجی شبیه طارم، کیلویی ۳۵ هزار تومان

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خبر از واردات برنج خارجی شبیه به طارم با قیمت هر کیلوگرم ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنج خارجی شبیه به طارم و با قیمت هر کیلوگرم ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان برای تنظیم بازار برنج ایرانی به کشور وارد شد.

به نقل از تسنیم ، محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر برای تامین هیچ کدام از کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و تنها تا به امروز بیش از سه میلیون تن از گندم کشاورزان داخلی را خریداری کرده‌ایم و این روند ادامه دارد.

قربانی افزود: وضعیت تامین و واردات کالاهای اساسی به شدت افزایش یافته است و از روسیه و دیگر کشورها نیز گندم در حال واردات به کشور است.

وی ادامه داد: واردات برنج نیز با حجم مناسبی در حال انجام است و علاوه بر ارقامی با قیمت اقتصادی، برنج‌های کیفی از سایر کشورها نیز به کشور وارد می‌شود که شبیه برنج طارم ایرانی است و حدود سی هزار تومان قیمت دارد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: واردات این نوع برنج برای تنظیم بازار برنج ایرانی از هند و تایلند انجام شده است.

محمد قربانی گفت: هر چقدر مردم نیاز داشته باشند برنج هومالی تایلندی که برنجی کیفی به حساب می‌آید را می‌توان برای تنظیم بازار و به اندازه کشش بازار وارد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برنج مرغوب خودمون روبفرستیم کشورهای بیگانه اونوقت پلاستیک به خورد مردم خودمون بدیم که خوشون رابرای انواع سرطان آماده کنن این ظلم بزرگی درحق مردم ایران هست

  • ناشناس

    سلام برنج طارم خارجی که میفرمایی برسه ایران به جای برنج ایرانی میفروشن خواهشا مستقیم از فروشگاهها دست مردم برسد

  • ناشناس

    سلام نمیشه این پولهایی که خرج واردات این برنج های تایلندی میشه به عنوان یارارانه به برنج خودمون بدیئد.تامردم عوض این اشغاله برنج بخورن

  • ناشناس

    برنج تایلندی شبیه برنج طارم است؟ این هم از دروغ های سال است. نکند به این بهانه میخواهند قیمت برنج تایلندی رو دوبرابر و نیم کنند و کیلو ۳۵ به مردم قالب کنند و مابقی رو بزارن رو کسری بودجه

  • ناشناس

    افرین به وزیر اقتصاد افرین به شما نیگن وزیر با تدبیر چقدر خوب عمل میکنید ماشالله چشم نخوری هنه چی هست برنح هست بله ما رو از خوردن برنج خودمون دریغ می کنید و میشنهاد برنج بی کیفیت خارجی رو نی دهید افرین تاحالا کجا بودی رئیسی کشف کرده تورو نرد حسابی راست میگید جلوی افزایش قیمتا رو بگیر منت نزار تلزه فقط حرف میزنید برتج وارد نی ونید بد قیمت ۳۰ تومن تو بازار میشه ۶۰ تومن واقعا خجالت دار اقاجان شهامت داشته باشین همه وزرا که در ارتباط با اقتصاد و معیشت مردم در ارتباط هستن بلد نیستین مرو باشین استعفا بدین ادم کار دان بیاد که دار بیرون گود حرص کلر های شنا رو میخورن و نصیحت و پیشهاد های سازنده این بدبخت ها رو هم که قبول ندارین

  • ناشناس

    عومل گرانی برنج ایرانی از این خبر به دست و پا افتاده اند. چرا هنوز وارد بازار نشده آن را نامناسب می دانید.!!! تایلند و اروگوئه و …برنجهای کیفی دارند که به برنج های ایرانی شبیه است.بگذارید مردم برنج ارزانتر بخورند.لطفاً در فروشگاههای بزرگ عرضه شود تا تقلب نکنند.

  • ناشناس

    دقیقا تایلندی گرفتم کلیویی ۱۲/۵ باور کنید زیاد با هاشمی شمال فرقی نمیکنه
    وارد کنید تا این گرانفروشان برنج ۴۵ هزار را به ۱۳۰ هزار ندهند.

  • ناشناس

    بروید ببینید و تحقیق کنید ببنید چین برنج تایلندی را برای چه مصرفی وارد میکند اینک یک شبه این برنج عین طارم محلی دربیاید یه کم باورش سخته ولی آفرین به تایلند که برنج طارم تولید می‌کنه تا حالا کجا بود که الان سرو کله اش با قیمت سی تومن سبز شد شما که میدانید ایرانی ها برنج تایلندی به معده شان نمی‌سازد لا اقل نمک به زخم مان نپاشید

  • اصغر

    ایشالله ک خیره

  • ناشناس

    اینایی که ایراد گرفتن یا واقعاً هومالی رو نمی‌شناسن، یا منافع‌شون در خطره.