کد مطلب: ۴۱۹۱۹۶

واردات گوشی همراه سه برابر شد

واردات گوشی همراه سه برابر شد

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت نشان می‌دهد که در هفت ماهه نخست امسال، تعداد گوشی همراه مسافری و وارداتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هرکدام نزدیک به سه برابر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق این آمار در هفت ماهه نخست امسال سه میلیون و ۱۹۵ هزار و ۲۰۰ فقره گوشی همراه مسافری در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ فقره گوشی همراه ثبت شده در این سامانه در مدت مشابه سال گذشته، ۱۸۸ درصد افزایش داشته است‌.

همچنین در این مدت چهار میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۰۰ فقره گوشی همراه وارداتی در این سامانه ثبت شده که نسبت به یک میلیون و ۶۴۴ هزار فقره گوشی همراه وارداتی ثبت شده در این سامانه در مدت مشابه سال گذشته، ۱۸۲.۲ درصد افزایش داشته است.

طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی مصرف کشور به صورت ماهانه چیزی حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه است؛ اما اخیرا رئیس این انجمن گفته بود که در حال حاضر شرکت‌های واردکننده با مشکلات عدیده‌ای در زمینه تخصیص ارز و ثبت سفارش مواجه هستند و در صورت ادامه این روند به احتمال زیاد بازار شب عید متلاطم خواهد بود.

براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت در هفت ماهه اول امسال ۲۴۲ هزار و ۸۰۰ فقره گوشی همراه تولیدی در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۲ درصد افزایش داشته است.

61521044

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.