کد مطلب: ۷۱۵۹۰۴

بحران آب در تهران جدی شد

بحران آب در تهران جدی شد

با توجه به کاهش ذخیره سدهایی که آب شرب تهران را تامین می‌کنند، اهالی این شهر باید ۲۰ درصد کمتر آب مصرف کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: در آخرین روز مهرماه ذخیره سدهای تأمین‌کننده آب این کلان‌شهر به ۳۵۰میلیون مترمکعب رسیده است و این میزان ذخیره، در صورت تداوم روند مصرف کنونی ممکن است مشکلات و تنگناهایی را برای تأمین پایدار آب به وجود آورد.
به نقل از تسنیم، در اطلاعیه امروز شرکت آب و فاضلاب استان تهران آمده است: "نمودار‌های مرکز کنترل آب تهران نشان می‌دهد میزان مصرف آب چندان تفاوتی با روزهای گذشته نداشته است و کاهش محسوسی را نشان نمی‌دهد.

در هفته پایانی مهرماه مصرف لحظه‌ای آب تهران به ۴۲هزار لیتر در ثانیه نیز رسید که این رقم برای این روزهای پاییزی چشم‌گیر است. تهران در مهرماه امسال سهمی از بارش‌ها نداشت، در حالی که این میزان در متوسط بلندمدت ۷٫۳ میلی‌متر بوده است.

پایداری گرما در مهر‌ماه و تداوم مصرف بالای آب در تهران روند کاهش ذخایر مخازن را در پی داشته است؛ به‌گونه‌ای که طی روزهای منتهی به آبان ماه حجم آب مخازن سطح شهر تهران روزانه حدود ۶۰۰هزار مترمکعب نسبت به شرایط نرمال کسری داشته است؛ این موضوعی است که علاوه بر اقدامات فنی و مهندسی تأمین آب نیازمند مشارکت و همیاری جدی پایتخت‌نشینان است.

در آخرین روز مهرماه ذخیره سدهای تأمین‌کننده آب این کلان‌شهر به ۳۵۰میلیون مترمکعب رسیده است و این میزان ذخیره، در صورت تداوم روند مصرف کنونی ممکن است مشکلات و تنگناهایی را برای تأمین پایدار آب به وجود آورد.

تهران برای سومین سال متوالی با تنش آبی و خشکسالی مواجه شده است و برای عبور از این شرایط دشوار لازم است شهروندان با مدیریت مصرف علاوه بر پرهیز از انجام کارهای غیرضروری، دست‌کم ۲۰درصد از مصارف روزانه خود را کاهش دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط حرف و اقدام صفر ..
    یک کم مطالعه کنید در دنیا با این معضل چگونه برخودر دارند