کد مطلب: ۴۸۰۰۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عقبگرد بورس به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد

عقبگرد بورس به کانال یک میلیون و 500 هزار واحد

در پایان معاملات امروز بازار به علت فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز شاخص کل بازار سهام 2.69 درصد افت کرد و به یک میلیون و 572 هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هم‌زمان با افزایش فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز در روز شنبه پیش‌بینی می‌شد که امروز نیز بازار سهام ادامه روند دیروز را داشته باشد.

جو هیجانی ایجاد شده در بازار سهام باعث ایجاد صف‌های فروش میلیونی در نمادهای شاخص‌ساز شده است و حتی نمادهایی که دوره اصلاح قیمتی خود را به خوبی پشت سرگذاشته بودند و متاثر از نرخ دلار باید رشد قیمتی را تجربه می‌کردند نیز با زیاد شدن فشار عرضه منفی شدند.

امروز نمادهای شاخص‌ساز مانند فولاد، فملی، فارس، نمادهای پالایشی و کگل تحت تاثیر فشار عرضه در رنج منفی معامله شدند و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام را داشتند.

برتر 6 مهر

کلیت منفی بازار و صف‌های فروش میلیونی، اخبار مذاکره ایران و آمریکا، سیر نزولی بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی در یک ماه اخیر، عدم حمایت از بازار سرمایه شاید دلایلی باشد که بی‌اعتمادی در سهامداران حقیقی را تشدید می‌کنند.

نمادهای بانکی که از ابتدای بازار روندی نزولی داشتند پس از بازگشایی نماد وبصادر بدون محدودیت دامنه نوسان وضعیت بهتری پیدا کردند و صف فروش وبملت برچیده و عرضه در وتجارت کاهش یافت.

گفتنی است در چند ماه اخیر با ورود تعداد زیادی از مردم به بورس برخی از کارگزاری‌ها از جمله آگاه با اختلالات گسترده‌ای روبه‌رو شدند که این موضوع موجب اعتراض شدید کاربران شد که امروز دولت در همین زمینه جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری برگزار شده است.

به نظر می‌رسد برای ایجاد تعادل در بازار باید ابتدا اعتماد حقیقی‌ها به بازار سهام برگردد و جو هیجانی بازار در ایجاد صف‌های فروش کنترل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شعر نگید از جون مردم چی میخواین دارایی مردم در بورس پودر شده

  • ناشناس

    ریس بورس را باید از خارج وارد کنید

  • ناشناس

    داداش نوسانگیر نباشه بورس نابود میشه کجا کارشناسی خوندی

  • جعفر

    خدایا هر کی نادرست است ازش نگذر و خلاص

  • امیر

    با این اتفاقی که توی عرضه اولیه وسپهر افتاده ایکاش سهامدارا همه متحد بشیم و عرضه های اولیه بعدی رو با کف قیمت سفارش بدیم .ولی افسوس که اتحادی نیست ☹☹

  • ناشناس

    برای بورس نزولی هست ولی برتی کالا اجناس صعودی هست مسخره

  • ناشناس

    بهترین کار حقیقی ها نه بخرند نه بفروشند

  • عمو علی

    سلام دوستان عزیز شاخص بورس یکی دو روز اینده کاهش پیدا میکنه چون خطوط حمایت و مقاومت روی شاخص یک‌ میلیون وپونصد حمایت میکنه احتمالا ازچهارشنبه باید انتظار صعود شاخص داشته باشیم منتها سهام با پشتوانه کاهش زیادی ندارند

  • ناشناس

    کمپین نه به فروش

  • ناشناس

    درست میشه فقط صبر
    اعتماد بزودی بر میگرده
    نون هست براشون
    برا همین حمایت میکنن
    هنوز زمان حمایت نرسیده