کد مطلب: ۷۴۵۳۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس امروز / مذاکرات برجام هنوز زنده است؟

پیش بینی بورس امروز / مذاکرات برجام هنوز زنده است؟

بورس تهران در جریان معاملاتی روز گذشته شاهد تعادل بین خریداران و فروشندگان بود. پیش‌بینی بورس امروز از نگاه کارشناسان، بر شرایط معاملاتی متعادل با قدرت برتر نسبی خریداران استوار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با عقب‌نشینی نسبی دلار، از قدرت خریداران بازار سهام کمی کاسته شده‌ است. از سوی دیگر به نظر می‌رسد هیجان منفی ناشی از سیاست‌های رئیس جدید بانک مرکزی کاهش یافته و در مقابل، با انتشار جزئیات لایحه بودجه و افزایش هرچند کم نرخ تسعیر ارز، تعادل میان خریداران و فروشندگان برقرار شده است.

در پایان جریان معاملات روز گذشته، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت اندک 0.12 درصدی، هزار و 910 واحد کاهش یافت و در ارتفاع یک میلیون و 591 هزار و 373 واحدی قرار گرفت.

در آن سوی بازار جایی که شاخص کل هم‌وزن نماینده یکسان تمام نماد‌های فعال معاملاتی بازار است بر خلاف همتای خود عمل کرد و در جهت سبز بازار سرمایه گام برداشت.

در پایان جریان دادوستدهای ویروز، شاخص کل هم‌وزن 0.48 درصد رشد کرد. این رشد موجب افزایش دو هزار و 281 واحدی ارتفاع این شاخص شد و آن را در محدوده 475 هزار و 417 واحدی قرار داد.

اعداد و ارقام بازار نشان از چه دارد؟

نکته مثبت بازار دیروز افزایش نسبی شاخص ارزش معاملات بود. ارزش معاملات خرد سه‌شنبه (سهام + حق تقدم‌ها) در محدوده 8 هزار و 603 میلیارد تومانی قرار گرفت تا 23 درصد نسبت به ارزش معاملات روز گذشته خود افزایش یابد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه، خبر از خروج 242 میلیارد تومان پول از بورس در روز گذشته می‌دهد.

نقشه بورس تهران دیروز با حضور 272 نماد سبز و 356 نماد منفی نمایان‌گر تعادل میان قدرت خریداران و فروشندگان در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز سه‌شنبه معادل 261 میلیارد دلار شد.

امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و پیش بینی بورس در روز جاری از نگاه کارشناسان شرایط معاملاتی متعادل میان عرضه و تقاضا است.

واگذاری سرخابی‌ها در دستور کار قرار گرفت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سرباز بازنشسته

    این بورس خدا بهش رحم بکند عاقبت خوبی ندارد مثل بورس قبل ابن را میبینم تحلیلگر هم نیستم بورس یعنی مردم بیچاره کن که امثال ماها را بیچاره کرد با حرف این مسعولین

  • ناشناس

    ما که دراین شرایط منفی بازار سرمایه فقط سهام دلاری پتروشیمی خرید می کنیم و به آینده آن هم امیدواریم