خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۱۷۹۷

پیش‌بینی بورس امروز ۲۳ خرداد

پیش‌بینی بورس امروز ۲۳ خرداد

یک کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی بازار یکشنبه گفت: تا مشخص شدن نتیجه انتخابات پیش‌بینی می‌شود فشار فروش در بازار بالا باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه ۲۲ خرداد با روند منفی به کار خود پایان داد و ارزش معاملات هم نسبت به هفته گذشته کاهش چشم‌گیری را تجربه کرد و به سه هزار میلیارد تومان رسید. همچنین شاخص کل بورس هم با شش هزار واحد ریزش در محدوده یک میلیون و ۱۴۴ هزار واحد قرار گرفت. دیروز عمده نمادهای شاخص‌ساز بازار در محدوده منفی بودند و بانکی‌ها تاثیر بیشتری در روند نزولی بازار داشتند.

نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند بازار هفته چهارم خرداد گفت: بازار در هفته منتهی به انتخابات قرار گرفته و تا مشخص نشدن نتیجه انتخابات مردد و منتظر است و پیش‌بینی می‌شود فشار فروش در هفته جاری بالا باشد.

قدوسی درباره پیش‌بینی بورس ۲۳ خرداد و هفته جاری گفت: در این هفته بازار نوسانی خواهدبود و روند مشخصی را ندارد و با یک حرکت خنثی به دلیل وضعیت انتظار و ابهام خریداران و فروشندگان به کار خودش ادامه می‎‌دهد.

دنیای اقتصاد نوشت:

روزگار خوش سیمانی‌ها

اما از بازار ارز و حواشی متداول آن اگر بگذریم در بررسی رویدادهای بازار سهام، در نظر داشتن تحولات صنعت سیمان خالی از لطف نیست. بعد از اتمام معاملات روز شنبه پیام ناظر بورس حکایت از آن داشت که نمادهای سیمانی در روزهای پیش‌رو متوقف خواهند شد تا با افشای اطلاعات نوع الف در مورد افزایش نرخ محصولات در این‌خصوص به شفاف‌سازی بپردازند. این افزایش قیمت که بنا بر مصوبه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اعمال خواهد شد، طبیعتا باید خبر خوبی برای این صنعت باشد که در کنار ورود محصولات آنها به بورس‌کالا افق مناسبی را پیش‌روی این بخش از شرکت‌های فعال در بازار سهام خواهد گشود. اما مساله اینجاست که با پایان معاملات نخستین روز هفته وضعیت نمادهای سیمانی در بورس چندان امیدوار‌کننده نبود. آخرین معاملات در برخی از نمادهای صنعت با صف فروش خاتمه یافت. اینطور که دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به رسانه‌ها‌ گفته است، این افزایش نرخ در عمل قرار است ۱۲‌درصد هزینه‌های ناشی از حضور سیمانی‌ها در بازار آزاد را پوشش بدهد. از همین‌رو بوده که افزایش نرخ در عمل تغییری در افق درآمدزایی پیش‌روی شرکت‌ها ایجاد نکرده است.

منفی‌ترین گروه‌ها پس از بازگشایی

نکته دیگر بازار سرمایه در روز گذشته افت قابل‌توجه قیمت خودرویی‌ها بود که به دلیل کاهش قیمت ۸ درصدی «خپارس» و نزول ۲۳ درصدی قیمت «خشرق» تشدید شد. روز شنبه خودرویی‌ها یکی از منفی‌ترین صنایع بازار سهام بودند. این گروه که با زیان انباشته سنگین دست به گریبان است در هفته‌های اخیر اگرچه در برخی از روزها توانسته مورد اقبال بازار سهام قرار بگیرد، اما این امکان را نداشته که مانند گروه‌های بنیادی بازار از شدت روند نزولی خود بکاهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سهامدار زیان دیده

    دولت تزویر و امید، بی ایمان ترین افراد هستند که به حداقل سرمایه مردم رحم نکردند.

  • ناشناس

    بازیچه دست این دولت مردان بی لیاقت و بی انصاف شدیم. ایده های غیر کارشناسانه و با غرض و لجبازی با یکدیگر هر روز روح و روان مردم رو ازار میدن. روحانی یک ملت رو تا سال ها شرمنده انتخابشون کرد. اگر وجودش را داشتین واقعیت ها رو به مردم میگفتین. شما که عرضه ندارین حداقل راستشو به مردم بگید.

  • ناشناس

    لطفا به تخلفات بانک آینده رسیدگی بشه …… سهام رو با قیمت 3200 تومان به مردم فروختند و با تبلیغات سنگین که ما ایران مال داریم و قراره قیمت سهام به 12 هزار تومان برسه مردم رو سر کیسه کردند…. الان قیمت سهم رو 50 درصد پایین اوردن و صف 250 میلیارد تومانی جلوش چیدن….. بخدا مسخره بازی بسه دیگه …. آخه ما چه گناهی کردیم که وارد این بازار سرمایه شدیم؟؟!!

  • ناشناس

    نتیجه انتخابات که مشخصه

  • ناشناس

    به جهنم تعطیل بشه بره گور بابای بورس وبازارش روانی شدیم

  • سیدی

    لعنت خدا به همه دروغگوهایی که کسری بودجه خودشون رو از جیب ملت تامین کردند

  • ناشناس

    دیروزآقای همتی آشکارا همه چیز را رو کرد
    آقای همتی بابت تاخیر در گفتن موارد بورسی
    باید به عنوان شریک جرم دولت آقای روحانی به دادگاه فراخوانده بشه
    دیروز حرف سنگینی آقای همتی درمورد بورس بیان کرد البته ابزار انتخاباتی بود
    عمق کار خیلی ناپسند وغیر انسانیست
    دولت نباید مرتکب چنین کاری میشد
    همه کسانی که در جریان قبل از وعده وتشویق مردم به بورس باخبر بودن واطلاع رسانی نکردن مجرم هستن

  • ناشناس

    بعد از ۸ ماه مطالعه نظر کارشناسان به این نتیجه رسیدم این بورس قابل پیش بینی و کارشناسی نیست و هرروز بهانه های جدیدی اعلام میشود

  • ناشناس

    مردم ایران دیگر نه به این دولت درحال حاضر و نه در دولت آینده دیگر اطمینان و باور ندارند،دولتیها بروید به فکر آینده خودتان و آینده کشور یه فکری بکنید که واژگون نشود.

  • ناشناس

    اگر مصوبات انجام گیرد.درست میشه..فقط اصلی تربن مشکل ..وعدهای پوچه…یکماهه .هیچکس گزارشم نمیده چی شده..واین یعنی فساد.و دروغ