کد مطلب: ۳۸۵۴۳۷

یک کارشناس بورسی در گفتگو با تجارت‌نیوز :

تیر ماه خوبی در انتظار بورس است

تیر ماه خوبی در انتظار بورس است

ولید هلالات می‌گوید: خرداد و تیر ماه از مقاطع مهمی برای بازار سهام به حساب می‌آید. در تیر ماه گزارش‌های سه‌ ماهه را در پیش داریم که عملکرد واقعی شرکت‌های بورسی در بهار را نشان می‌دهد. با توجه به انتشار گزارش‌های ماهانه خوب طی روزهای اخیر، به نظر می‌رسد تیر ماه امسال، ماه خوبی برای بازار سهام باشد.

بازار سهام در اولین هفته از تیر ماه سال جاری با بازدهی 5.8 درصدی شاخص کل صعودی ظاهر شد، به طوری که شاخص کل 13 هزار و 698 واحد افزایش یافت و به سطح ۲۴۸ هزار و ۵۷۷ واحد رسید.

ولید هلالات، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص ارزیابی عملکرد مطلوب و روند صعودی بورس در هفته گذشته می‌گوید: خرداد و تیر ماه از مقاطع مهمی برای بازار سهام به حساب می‌آید. در تیر ماه گزارش‌های سه‌ ماهه را در پیش داریم که عملکرد واقعی شرکت‌های بورسی در بهار را نشان می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها که طی روزهای اخیر منتشر شد به‌خصوص گزارش عملکرد شرکت‌های صادارت محور، دلاری‌ها و کامودیتی‌ها نشان داد که شرکت‌ها تقریبا صادارت و نرخ‌های فروش خوبی داشته‌اند و این باعث شده بازار اطمینان پیدا کند که سود محقق شده این شرکت‌ها در سه‌ ماهه بهار مطلوب بوده و تقسیم سود نیز خواهند داشت. با توجه به گزارش‌های ماهانه، انتظار بر این است که گزارش‌های بهار نیز خوب باشد.

هلالات می‌افزاید: بازار سهام واکنش خود را به گزارش‌های ماهانه نشان داد اما، در مجموع مدل معاملاتی سهم‌های بزرگ بازار این طور نیست که یک روند شارپ را شروع کنند و سیر صعودی بگیرند، قاعدتا آهسته و پیوسته این مسیر صعودی را ادامه خواهند داد و به نظر می‌رسد تیر ماه امسال، ماه خوبی برای بازار سهام باشد.

در خصوص رسیک‌های سیاسی موجود می‌گوید: بازار دیگر ریسک‌های سیاسی را در خود حل کرده و اگر قرار بود یک سری افراد به خاطر ریسک‌ها سیاسی از بازار خارج شوند تا به امروز خارج شده‌اند. موضوع مهم بعدی این روزها، خروج یک سری منابع از بانک‌ها به سمت بازارهای موازی است. با توجه به عدم بازدهی دلار از مهر ماه سال گذشته تا به امروز که در مجموع نزولی بوده، می‌توان گفت تنها بازاری که بازدهی مطلوبی داشته و باثبات‌تر بوده بازار سهام بوده، به طوری که صندوق‌ها و سبدگردانی‌ها نیز از طریق مشتریان خرد در حال وارد کردن پول به بازار سهام هستند و به همین علت بازار شرایط نسبتا خوبی را درپیش دارد.

این کارشناس تاکید می‌کند: اتفاقاتی مثل بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها که همه شرکت‌ها می‌توانند انجام دهند می‌تواند از پتانسیل‌های بازار باشد که بازار همچنان مسیر صعودی را دنبال کند، ولی بازارهای موازی تا حدودی ضعیف شده‌اند.

اگر شاهد شوک عجیبی در بازار نباشیم، قاعدتا بازار در هفته پیش‌رو یک بازار متعادل به سمت مثبت خواهد بود، چون بازار تمایل دارد به تعادل برسد.

وی در ادامه می‌افزاید: با توجه به اینکه سهم‌های بزرگ به سطح مقاومت مهر ماه سال 1397 خود نزدیک شده‌اند، اگر شوک سیاسی در بازار رخ ندهد و شاهد شوک منفی در بازارهای جهانی مثل جنگ تجاری نیز نباشیم به نظر می‌رسد می‌توان انتظار عبور نمادها از این سطح مقاومت را داشت.

این کارشناس همچنین می‌گوید: اگر شاهد شوک عجیبی در بازار نباشیم، قاعدتا بازار در هفته پیش‌رو یک بازار متعادل به سمت مثبت خواهد بود، چون بازار تمایل دارد به تعادل برسد. بازار سهام در مقابل اتفاقات سیاسی توانسته خودش را پیدا کند اما هنوز به تهدیدهای نظامی واکنش‌های تندی نشان می‌دهد و مدت زمانی لازم است تا این تعادل نیز ایجاد شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.