کد مطلب: ۷۱۷۲۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا / بازار چه مسیری در پیش‌ خواهد گرفت؟

پیش‌بینی بورس فردا / بازار چه مسیری در پیش‌ خواهد گرفت؟

شاخص کل بورس امروز همانند روزهای اخیر روند نزولی به خود گرفت، با وجود این افت معاملات فردای بازار سرمایه چگونه دنبال خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز سه‌شنبه سه آبان ماه شاخص کل بورس تهران با افت ۱۰ هزار و ۶۷۴ واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۶۷ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و با افت بیش از سه هزار واحدی در محدوده ۳۶۹ هزار واحدی ایستاد.

ارزش معاملات بازار به دو هزار و ۲۵ میلیارد تومان رسید و ۳۴۶ میلیارد توان خروج پول حقیقی از بازار داشتیم. امروز ۱۱۶ نماد مثبت و ۵۱۰ نماد منفی در بازار داشتیم و این بدان معناست که تقربیا ۸۰ درصد نمادهای بازار منفی بوده است.

پیش‌بینی بورس چهارشنبه

امروز خاندوزی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود گفت:شرایط بازار سرمایه مخصوصا از خرداد ماه مقبول نیست! تلاش ما این است که در کنار کمیسیون اقتصادی مجلس بتوانیم به یک توافق مشترک برای اثرگذاری در سودآوری شرکت‌های بورسی برسیم و بازار ابهام نداشته باشد. بودجه ۱۴۰۲ باید با پیام‌های امیدوارکننده برای بازار سرمایه همراه باشد.

نکته جالب اینجاست که سخنگوی اقتصادی دولت نیز از وضعیت بورس گلایه دارد. خب مگر بورس یک بازار نیست و دولت روی آن نظارت می‌کند در نتیجه باید راهکاری برای ضرر و زیان آن داشته باشد. در اصل مسولان دولتی باید به وعده‌های خود درخصوص بورس عمل کنند و راهکاری برای جبران ضرر و زیان سهامداران داشته باشند یا حداقل‌ترین کار این است که اجازه نزول بیشتر شاخص را ندهد و شاخص کل بورس را محدوده خاص کنترل کنند.

رکود این روزهای بورس تهران دلایل بسیار مختلفی دارد که طی دو سال گذشته هر علت ریزش بورس به نوعی در جهت از بین رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران به بورس تهران تاثیرگذار بوده‌اند و همچنان ادامه دارند. مذاکرات هسته‌ای و احتمال احیای برجام یکی از عوامل تاثیرگذار روی بورس هستند و می‌توانند چشم‌انداز اقتصاد و بورس را تغییر دهد.

بازارهای جهانی و شرایطی که در آنجا حاکم است، وضعیت مبهم بودجه سال ۱۴۰۲، تعدیل چشم‌انداز سودآوری بسیاری از شرکت‌های بزرگ، مشکلات داخلی بازار سرمایه همچون کمبود نقدینگی شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ، مسائل و چالش‌های بازارگردانی و معاملات الگوریتمی و… اشاره کرد.

اما با وضعیت این روزها به نظر می‎‌رسد معاملات فردا نیز همانند امروز دنبال شود. البته کمی مثبت‌تر از امروز اما همچننان بر مدار منفی خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    بورس نیز همچون بازار های دیگر دست صاحبان پول و ثروت و معتقدان بر اقتصاد لیبرال و در یک کلام اصلاح طلبان است. مردم خود قضاوت کنند

  • ناشناس

    مردم بدبخت بیچاره کردن با صندوق دولتی دارا و پالایش پول مردم شده ربع ونصف تازه سود ۳ساله دار رو یکماه قراره بریزن امروز و فردا میکنن

    • ناشناس

      درست میفرمایید

  • حسین

    بورس ملت را بدبخت کرد

  • ناشناس

    ماینرهای زیر زمین ساختمان بورس چه شد؟

  • ناشناس

    بورس مرد