کد مطلب: ۵۲۴۹۵۶

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس اقتصادی مطرح شد:

کرونا یک میلیون نفر را بیکار کرد / بهبود معیشت در سال ۱۴۰۰

کرونا یک میلیون نفر را بیکار کرد / بهبود معیشت در سال ۱۴۰۰

حجت الله میرزایی، کارشناس اقتصادی با ابراز خوشبینی نسبت به کاهش شاخص فقر در سال ۱۴۰۰، می‌گوید: سختی‌های دوران کرونا پایان یافته است، امیدواریم جامعه با واکسیناسیون عمومی کم کم به وضعیت متعارف قبل از کرونا برگردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجت الله میرزایی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: پیش‌بینی دقیق از فقر امکان‌پذیر نیست اما امیدواریم که در سال ۱۴۰۰ شاخص فقر بهبود پیدا کند.

او می‌گوید: با گذشت حدود ۱۳ ماه از شروع کرونا اقتصاد ایران تا حد زیادی خود را با این وضعیت انطباق داده است. خیلی از مشاغلی که بر اساس اجبار یا محدویت‌های ناشی از کرونا تعطیل بودند، فعال شدند. در حال حاضر تعداد مشاغلی که کاملا تعطیل هستند، بسیار محدود است. در واقع ورود به یک دوره متعارف جدید پذیرفته شده و جامعه خود را با آن انطباق داده است.

این کارشناس اقتصادی ادامه می‌دهد: به نظرم سختی‌های دوران کرونا پایان یافته است، امیدواریم جامعه با واکسیناسیون عمومی کم کم به وضعیت متعارف قبل از کرونا برگردد. امیدواریم با بهبود روابط و مناسبات ایران با اقتصاد جهانی به رشد اقتصادی مثبت برسیم و تورم کمتر شود.

میرزایی در پایان با اشاره به تاثیر بیکاری بر شاخص فقر می‌گوید: اتقاق بدی که در در حوزه کار سال ۹۹ افتاد، این بود که حدود یک میلیون نفر از بازار کار خارج و خانه نشین شدند. علت آن هم سرخوردگی و یا نگرانی از کرونا بود. احتمال می‌دهم در سال ۱۴۰۰ این جمعیت به بازار کار برگردد. شاید در ابتدا نرخ بیکاری افزیش یابد اما امیدواریم در یک دوره میان مدت با رشد اقتصادی مثبت و افزایش ظرفیت تولید، سطح فعالیت افزایش و شاخص فقر کاهش پیدا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    خدارو شکر روحانی و اطرافیانشون پولدار تر و مردم فقیر تر شدن همه چی سه برابر پارسال خدایا شکرت