کد مطلب: ۶۰۹۸۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مردم توان خرید خودرو ندارند/ خودرو دی ماه ارزان می‌شود؟

مردم توان خرید خودرو ندارند/ خودرو دی ماه ارزان می‌شود؟

خودروهای داخلی در بازار گران شدند. این در حالی است که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و مردم توان خرید خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان را هم ندارد. آیا خودرو در هفته اول دی ارزان‌تر می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار خودرو دوباره راکد شده است. با افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودروهای داخلی، خودروهای خارجی هم گران شد.

هر چند فاطمی امین، وزیر صمت وعده داده سال آینده تولید خودرو ۵۰ درصد زیاد می‌شود اما فعالان بازار می‌گویند با بسته شدن پرونده واردات خودرو اتفاق مثبتی در این بازار رخ نمی‌دهد.

قیمت خودروهای ایرانی چقدر شد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته اخیر قیمت‌ها روندی صعودی داشتند و در روز چهارشنبه (اول دی ماه ۱۴۰۰) خودروها گران شدند. قیمت پراید ۱۱۱ در بازار به نرخ ۱۸۵ میلیون تومان درحال معامله است. پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۶۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودرو تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ به نرخ ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

در همین مورد رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو کرج به تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو راکد است. خرید و فروش رونق ندارد. افزایش قیمت خودرو در هفته اول دی ماه معنایی ندارد و پیش‌بینی می‌شود خودرو در این بازه زمانی دیگر گران نشود.

حمید کریمی توضیح داد: مردم منتظر ارزانی خودروها هستند. تا زمانی که روند قیمت خودروها پرنوسان باشد، خرید و فروش خودرو هم متوقف می‌شود.

او ادامه داد: واردات خودرو عملا قفل است. حتی در این بازه زمانی نمایشگاه‌داران نیز توان خرید خودرو را ندارند. عده‌ای از مردم هم منتظر نتیجه مذاکرات هستند. برخی دیگر با دامن زدن به شایعات اختلال به بازار وارد می‌کنند.

بازار خودرو رونق می‌گیرد

در حالی روند خرید و فروش خودروهای ایرانی و خارجی متوقف شده است که فیروز نادری، یک نمایشگاه‌دار خودرو می‌گوید: با توجه به افزایش قیمت خودرو در آستانه عید نوروز بازار رونق می‌گیرد. خودروهای ایرانی از یک ماه گذشته تاکنون روند افزایشی را حفظ کرده‌اند.

پیش‌تر سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو به باشگاه خبرنگاران گفته بود: بعید است تا پایان امسال افزایش قیمت در خودرو داشته باشیم.

برای مطالعه بیشتر خبر خودرو تا پایان سال گران نمی‌شود را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امید

    مدت ها است که بی‌کیفیتی و در عین حال گران بودن خودروی داخلی، مردم را آزار می‌دهد اما گوش شنوایی برای دردهای خود پیدا نمی‌کنند و هیچ امیدی هم به بهبود اوضاع وجود ندارد نه اینکه راهکاری نباشد بلکه اراده‌ای برای حل مشکلات نیست در نتیجه کارشناسان از وجود مافیای خودرو خبر می‌دهند، مافیایی که مثل زالو خون مردم را می مکند اما گویا هیچ مسئولی توان مقابله با آنها را ندارد. متاسفانه این روزها خرید خودرو برای مردم لرستان به یک رویا تبدیل شده به گونه ای که حتی قشر متوسط جامعه هم از خرید آن عاجز هستند.

  • ارسلان

    تو این مملکت تا حالا چی ارزون شده این یکی باشه بنز مدل ۲۰۱۵ تو آلمان به پول ما ۱۵۰‌میلیون تومان است آنوقت اینجا یک پراید لگن ۲۰۰ میلیون پولش هست تا کی مردم را می‌خواهند تو‌فشار و مشکل قرار دهند

  • ناشناس

    مردم باز نباید بخرند تا یه دوملیون میاد روش سری بهدفکر خریدن میوفتن خواهشن نخرید

  • ناشناس

    مردم توان خرید خوراک روز مره خودشون رو هم ندارن خودرو اشغالی پیشکشمون

  • رضا

    واقعیت بازار عدم توان خرید حتی مایحتاج روزمره مردم شدیدشدیدشدید شدید افت کرده.اگه زبون پاره ها و دلالها که همه جا میچرخن و تو هر مکانی هستن قانون جلو دهان این موجودات را میگرفت خیلی کالاها الان این قیمت های نجومی نداشت.کاش قانونی بود وتصویب میشد درهر مکانی هر شخصی اجازه هرنطقی رو نداشت.تو نمایشگاه ماشین میری خودرو بخری چندنفری نشستن برای جو دادن بیخود.تو معاملات ملکی میری همینطور.تو فروشگاه همینطور.تو ادارات همینطور.بانکهاو….خلاصه اینکه من از این جماعت ضربه خوردم ومیبینم عمدا یه عده ایی رو تو هرمکانی جا میدن برای همین استرس بوجود اوردن و جو دادن.چند مدت پیش تو نمایشگاه ماشینی بودم برای یک دوستی ماشین بخریم.پای قولنامه فروشنده رو کشیدن بیرون و قیمتی بهش گفته بودن که از همون بیرون رفت و دیگه نیمد .تو فروشگاه هم چند مدتی پیش رفتم خرید به محض اینکه خانمم بسته نخود را ورداشت .فردی که توفروشگاه دفتربدست صورت اجناس را مینوشت بلند بلند به همکار بغل دستی ش میگفت این نخودها که الان داریم قیمت قبل ه .جدید دوباره گرون شده.منم که شنیدم عصبانی شدم و بسته رو سرجاش گذاشتم و به خانمم گفتم بزارش سر جاش تا فروشگاه ضرر نکنه .وقتی متوجه اعتراضم شد گفت آقا با شما نبودم.گفتم امثال شما باعث وبانی خیلی از این اتفاقاتین.بخش عمده گرونی ها همین حرفهای بی حساب وکتاب شماهاست..بی شک دولت ها مقصر تورم هستن .و ماها هم همدستشونیم.کاسب میناله ولی تو فروشش میخواد نهایت قیمت رو به مشتری بده.نمایشگاهی همینحور.املاکی و….ولی وقت خرید همه از گرونی مینالیم

  • ناشناس

    به نظر شما اگه بگن خودروهای ده ساله باید از رده خارج بشوند چه اتفاقی می افته؟آیا خودرو گران میشه یا ارزون؟

  • ناشناس

    اگر وجدان داری شعور داری هم وطن محترم نخر برادر تا کی میخوای سرتونو بکنید تو برف خلایق هر چه لایق

  • ناشناس

    من یکی ک عمرا بزن بابت یک خودروهای حلبی ایران ۲۰۰ ملیون بدم

  • محمد رضا

    نخری گرون میشه دیگه زورمون به خرید خودرو نمیرسه
    از طرف دیگری هم تو شرایطی که فراهم شده ادم ماشینیو که خریده نمیدونه چکارش کنه

  • ناشناس

    تقصیرخودمون هست بابا خودروصفر نخری نمی میری برادرچراماشبن۴برابرقیمت اصلی می‌خرید چرا. تنها چیزی که اگر مردم نخرند به والله صادر نمی‌شود هیچ کجا ماشین ایران نمیخرند آنوقت ما حاضر نیستیم به خودمان خوبی کنیم قیمت شورلت ۱۲هزار دلار یعنی ۳۰۰میلبون آنوقت برآید ۳۵میلبونی رامیخربم ۲۰۰میلیون