خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۳۱۲۲

پیش‌بینی قیمت دلار امروز اول آذرماه / دلار روزهای ارزان‌تری را تجربه می‌کند؟

پیش‌بینی قیمت دلار امروز اول آذرماه / دلار روزهای ارزان‌تری را تجربه می‌کند؟

دلار در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در حوالی محدوده ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان و در نزدیکی مرز ۲۶ هزار تومانی نوسان کرد. اما امروز قیمت دلار چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای آن می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در حوالی محدوده ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان و در نزدیکی مرز ۲۶ هزار تومانی نوسان کرد. اما امروز قیمت دلار چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای آن می‌شود؟

روزنامه واشنتگتن پست در گزارشی از مذاکره آمریکا و ایران نوشت: جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا گفته که از نظر او از ترامپ ظرف مدت 30 روز آینده به ملاقات با مقامات ایران و مذاکره برای بازگشت به توافق هسته‌ای فکر می‌کند.

در همین مورد دنیای اقتصاد نوشت: به باور برخی از فعالان ارزی، در صورتی که نوسانات کم‌دامنه و فرسایشی دلار ادامه پیدا کند، به تدریج به صف فروشندگان بازار اضافه خواهد شد و قیمت دلار به آرامی رقم‌های پایین‌تری را تجربه خواهد کرد. در این میان، عده‌ای از معامله‌گران هم باور دارند، روند آینده قیمت‌ها به اخبار سیاسی بستگی خواهد داشت.

از نگاه گروهی، بازار ارز با حضور بایدن در کاخ سفید و کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا باز هم نرخ‌های پایین‌تری را تجربه خواهد کرد. به گفته آنها، قیمت دلار به واسطه انتظارات منفی حاصل از احتمال ادامه ترامپ و فشار حداکثری از اواسط شهریور تا مهرماه گران شد، ولی با تغییر انتظارات طبیعتا می‌توان انتظار نرخ‌های پایین‌تری را هم داشت.

با این حال، عده‌ای هم باور دارند، ایران و آمریکا به راحتی نخواهند توانست در زمستان با یکدیگر وارد گفت‌وگو شوند. از نگاه این گروه اختلاف‌ها در سال‌های جاری به شدت بالا گرفته است و نمی‌توان به راحتی در راه تنش‌ها قدم برداشت.

این گروه معتقدند حتی اگر مذاکره‌ای شروع شود، به سرعت رفع تحریم‌ها را به دنبال نخواهد داشت و در این شرایط تنها عوامل بنیادی اقتصاد هستند که سرنوشت قیمت‌ها را تعیین خواهند کرد. در این نگاه، تنها سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی خواهند بود که می‌توانند مانع از بروز نوسانات زیاد در قیمت دلار و سکه شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازار سرمایه تو ایران با انتخاب بایدن جدا از بحث شروع توافق ورفع تحریم ها امیدوار تر شده است واین یعنی از بین رفتن حباب وعدم تعادل وسوءاستفاده یه عده فرصت طلب وبه تبع آن آرامش نزولی در تمام بازارها مطمئنا سکه ودلار الان هیچ همخوانی با شرایط نداره وکاهشی هست

  • بی نام

    دلار باید بیاد زیر ۲۰ تومن.

  • بدون نام

    دلار باید بیاد زیر ۲۰ تومن نمی شه که ۲۰تمومن بدی دلار بخری فردا ببینی دلار شده زیر ۲۰ تومن و برات کلی زرر میشه لطفا رسیدگی بشه و دلار بیاد زیر ۲۰ تومن حداقل دلار میخری یکم ارزون باشه ادم ۵۰ هزار تومن میبریم صرافی ۵۰ تومن ۲ دلار میشه ادم خجالت میکشه فکر کنید ادم بره صرافی بگه اقا ۲دلار بده. انقدر که ارزش پول ایران پایینه این اتفاق افتاده لطفا رسیدگی بشه و قیمت دلار حتما حتما حتما دلار رو بیارید زیر ۲۰ تومن
    امید وار. هستم دلار خیلی زود بیاد زیر ۲۰ هزار تومن. امید وارم رسیدگی بشه

    • ناشناس

      چشم منتظردستورشمابودیم انشاالله فردابه گفته ی شماحتماحتماحتمادلارومیاریم زیر۲۰تومان
      اگه بازم دستوری داشتین امرکنین مادرخدمتیم

    • ناشناس

      شما انقدر قشنگ نظرمیدید که آدم دلش می خواد ببینه چه نظری دیگه ای میدید بگه چشم چیز دیگه ای لازم ندارید

  • محسن

    قول بهتون میدم دلار از ۱۱/۵۰۰ هم پایین تر بیاید
    هیچ کس خبر ندارد که محتکرانچقدر دلار را در این مدت برای خودشون انبار کرده اند
    دلار بازان بزرگ خنوز واقعبت ریزش جدی را نپذیرفته اند
    این کاهشرا فعلان دلارهای خانگیبوجود آورده
    از هفته آینده که‌قضیه جدی شور آنوقت کاهش دلار را خواهید دید

  • امیر

    کلید را نشانمان داد ولی درها به رویمان باز نشدند

  • علی

    آیا با پایین اومدن دلار مسکن هم ارزون میشه؟

  • علی

    آیا مسکن هم ارزون میشه،؟؟؟؟

  • علی

    آیا با پایین اومدن دلار مسکن هم ارزون میشه اگر نشه ما خیلی ضرر ممیخوریم?

    • ناشناس

      باید بشه یخورده فعلا مقاومت میکنند

  • محمد

    کاش بیاد پایین مسکن هم ارزون شه

  • ناشناس

    لطف کنید تحلیل دقیق قرار بدید نه چیزهایی که به گوش همه شنیده شده هست