کد مطلب: ۶۱۶۸۶۸

نزول قیمت دلار ادامه دارد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار

نزول قیمت دلار ادامه دارد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار

قیمت دلار مستقیما از اخبار مذاکرات وین تاثیر می‌گرفت. اخبار مثبت دیگری از مذاکرات هسته‌ای شنیده می‌شود. با این تفاسیر قیمت دلار در چهارمین هفته دی ماه چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته، نوسانات قیمت دلار کاهش یافت و حجم معاملات ارزی در بازار آزاد ارز تهران به کمترین سطح رسید.

طی روزهای اخیر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما در مورد هفته‌ها برای ضرب‌الاجل مذاکرات با ایران صحبت می‌کنیم. شرکایمان را در کشورهای خلیج فارس از هرگونه پیشرفت در گفتگو با ایران مطلع می‌کنیم. ما با شرکای خود برای دستیابی به توافقی کار می‌کنیم که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود.

یک دیپلمات غربی درباره برجام توضیح می‌دهد: از جدیت ایران در دستیابی به توافق مطمئن نیستیم. اول فوریه (۱۲ بهمن) ضرب الاجل‌نهایی و واقعی برای مذاکرات هسته‌ای ایران است. بایدن نمی‌تواند تضمین کند که از هیچ توافقی با ایران در آینده خارج نخواهد شد.

قیمت دلار افت می‌کند؟

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: وضعیت دلار را از دو منظر رشد اقتصادی ایران و روابط تجاری ایران با جامعه بین‌الملل می‌توان بررسی کرد.

وی ادامه می‌دهد: رشد اقتصادی ایران در گرو سیاست‌های اقتصادی در سطح کلان است. سیاست‌هایی که دولت آنها را تعیین می‌کند. مشخص شدن این سیاست‌ها نشان می‌دهد که روند قیمت دلار به چه سمتی می‌رود.

این کارشناس بازارهای مالی درباره روابط تجاری ایران با جامعه بین‌الملل می‌گوید: این مولفه به شرایط برجام و روابط ما با جامعه جهانی بستگی دارد. باید دید این بار روند مذاکرات هسته‌ای ایران به چه سمتی می‌رود و آیا مذاکرات به نتیجه می‌رسد یا نه.

دنیای اقتصاد نوشت:

قیمت دلار در بازار آزاد تهران در اثر اخبار مثبت منتشر شده از فضای مذاکرات هسته‌ای در روز‌های ابتدایی هفته گذشته و پس از دو ماه مجددا به کانال ۲۷ هزار تومانی بازگشت. نزول دلار به کانال ۲۷، یک نمایش کاهشی بود که باعث شد انتظارات کاهشی تقویت شود.

دیدگاه‌های کارشناسان از بازار ارز

برخی از کارشناسان بازار ارز با اشاره به کاهش چشمگیر حجم معاملات در گردش بازار تهران بر این باورند که این کمبود معامله می‌تواند نشانگر غیر واقعی بودن قیمت به علت مشخص نبودن میزان دقیق عرضه و تقاضا باشد.

این افراد با استناد به فضای خلوت بازار معتقدند زمانی می‌توان نرخ دقیق و واقعی‌تری از دلار را بیان کرد که معامله‌گران بزرگ از استراحت دست کشیده و منابع خود را وارد بازار کنند. عده‌ای دیگر از تحلیل‌گران ارزی نیز مدعی شدند که در صورت ادامه سکوت خبری فضای مذاکرات هسته‌ای قیمت دلار را می‌توان برای روز‌های بیشتری در محدوده ذکر شده مشاهده کرد.

آخرین اخبار مرتبط با قیمت دلار را در صفحه قیمت دلار تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلارامروزشنبه بیست هزارتومان شده ولی جنسهاگران است یعنی دلارمرده وهیچ تاثیری ندارد

  • عیسی

    از کجای میگی ۲۰۰۰۰ قیمت دلار الان ۲۸است از کجا در آوردی