کد مطلب: ۵۷۴۰۲۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز اول شهریور / سکه در مسیر صعودی قیمت

پیش‌بینی قیمت طلا امروز اول شهریور / سکه در مسیر صعودی قیمت

در آخرین روز مرداد‌، سکه امامی توانست از مرز حساس ۱۲ میلیون تومانی عبور کند. حوالی ساعت ۴ بعدازظهر روز یکشنبه، سکه با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰هزار تومان معامله شد که نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر از آخرین روز کاری بازار در تیرماه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته تحلیل‌گران فنی، در صورتی که سکه بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی تثبیت شود، شانس صعود تا محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را خواهد داشت. البته فلز گران‌بهای داخلی در مردادماه توانست ۹/ ۱۳ درصد افزایش را تجربه کند و همین موضوع موجب شده است که برخی معامله‌گران انتظار اصلاح قیمت در ابتدای شهریور را داشته باشند. مهم‌ترین عاملی که در نخستین روز کاری بازار، زمینه‌ساز مرز‌شکنی سکه امامی شد، رشد قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی که پیش از تعطیلات در کانال ۲۶ هزار تومانی قرار داشت، روز یکشنبه تا نقطه ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان رشد کرد. ثبت این قیمت برای دلار به معنای رشد ۶/ ۱۱ درصدی در مقیاس ماهانه بود. اسکناس آمریکایی در حالی چنین رشدی را تجربه کرد که در تیرماه، تنها ۵/ ۲ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود.

بازار سکه نیز در روزهای اخیر خود را بیشتر با تحرکات قیمتی دلار هماهنگ کرده است و در صورتی که دلار بالای محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی باقی نماند، سکه نیز مرز ۱۲ میلیون تومانی را از دست خواهد داد.

دنیای اقتصاد نوشت:

با وجود کاهش قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی و تعطیلی ۶روزه کرونایی بازارهای ایران، بهای طلا و سکه روز یکشنبه رکورد بی‌سابقه‌ای را در روند قیمتی سال جاری به ثبت رساند، به‌طوری که هر قطعه سکه امامی روز گذشته به قیمت ۱۲میلیون و ۵۰ هزار تومان افزایش یافت. عملکرد ماهانه این فلز گرانبها در مردادماه سال گذشته بالغ بر ۸۵/ ۳درصد مثبت بود، در حالی که در مردادماه سال جاری ۹/ ۱۳درصد سودآوری را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشته است. لازم به ذکر است با آنکه بازار طلا تعطیل بود، اما عده‌ای از سفته‌بازان و دلالان در شبکه‌های مجازی و بازارهای غیررسمی طلای آب‌شده و سکه معامله می‌کردند که افزایش دادوستدها در فضای غیررسمی، طلا را با رشد قیمتی روبه‌رو کرده است.

طلا در معرض ریزش

تقویت ارزش دلار در هفته گذشته مانع رشد چشمگیر اونس طلا در بازارهای جهانی شد و نگرانی‌ها از افزایش موارد ابتلا به نوع مسری‌تر ویروس کرونا که می‌تواند چشم‌انداز اقتصاد جهانی را تیره‌وتار سازد، به عقب‌نشینی‌های طلا دامن زده است. به این ترتیب، این فلز گرانبها در قیمت ۱۷۸۱ دلار به معاملات خود در هفته گذشته پایان داد. با وجود اینکه اونس طلا پس از ریزش دو هفته پیش، به‌سرعت در بالای ۱۷۰۰ دلار تثبیت شد، اما تقاضای کافی برای خرید وجود ندارد تا قیمت این فلز ارزشمند بالاتر برود. طلا درست روی یک خط نزولی قرار گرفته و افت بیشتری پیدا خواهد کرد. بعضی از تحلیلگران بازار جهانی می‌گویند که ناکامی این فلز ارزشمند برای عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار، ممکن است طلا را در معرض ریزش قابل توجه دیگری قرار دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مریم

    سلام .خدا کنه که بیاد پایین ?

    • ناشناس

      مگه خدا قیمت را برده بالاضمنا تو این مملکت قیمت فقط بالا میره
      اونی که میاد پایین فقط و فقط ارزش پول کشوره