کد مطلب: ۲۹۴۰۲۴

چتر وایرلس در بندر شهید رجایی باز شد

چتر وایرلس در بندر شهید رجایی باز شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای موفقیت آمیز گام نخست طرح هوشمند سازی بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: پوشش چتر وایرلس بر اساس فن آوری نوین LTE در بزرگترین بندر بازرگانی ایران با همکاری دو اپراتور بزرگ مخابراتی کشور برقرار شد.

اله مراد عفیفی‌پور با اشاره به برنامه‌های کلان سازمان بنادر در خصوص بهره‌گیری از فن آوری‌های جدید ارتباطی برای هوشمندسازی بنادر به ویژه بندر شهید رجایی، اظهار کرد: امروزه ارائه خدمات به صورت وای‌فای ( WiFi ) در ادارات، سازمان‌ها و حتی اماکن عمومی به صورت امری واجب و ضروری تبدیل شده تا جایی که ارائه نکردن چنین خدماتی، به نوعی ضعف محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،عفیفی‌پور افزود: حرکت به سمت هوشمندسازی تجهیزات، اماکن و بخش‌های مختلف نیاز به آماده‌سازی و فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم دارد که بخش عمده آن با ارائه خدمات وای‌فای امکان پذیر است.

عفیفی پور با اشاره به اینکه ارائه خدمات وای‌فای در کشور از مدت‌ها قبل به صورت جزیره‌ای اما به طور گسترده و جدای از هم توسط ادارات و شرکت‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، تصریح کرد: ارائه این خدمت به شکلی فعلی بدون مدیریت لازم و مقبول، نه تنها گره گشای امور نبوده بلکه موجب ایجاد ضرر و زیان هم می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، از فصل بهار سال جاری، گام نهادن در مسیر ساماندهی ارائه خدمات وای فای در وهله اول و مهیا نمودن زیر ساخت‌های لازم برای هوشمندسازی در اقدام بعدی، در دستور کار بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کشور ویترین اصلی تجارت بین‌المللی دریایی ایران قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با استفاده از همکاری فنی دو اپراتور بزرگ مخابراتی کشور، چتر وایرلس بر اساس فن آوری نوین LTE (Long Term Evolution یا تکامل دراز مدت در بندر شهید رجایی راه اندازی شده است؛ جدیدترین فن‌آوری مخابراتی که سرعت دانلود بیش از 150 مگابیت بر ثانیه را برای کاربران فراهم می‌کند و آنها می‌توانند بر بستر شبکه جهانی اینترنت، پیغام، عکس، ویدیو و محتواهای دیگر را دریافت و ارسال کنند.

عفیفی پور از جمله مزایای استفاده از چتر وایرلس در این بندر را صرفه جویی در هزینه ها، مدیریت متمرکز بر کاربران و یکپارچه نمودن سامانه ها برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر این خدمات، پوشش چتر وایرلس دستاوردهایی دیگری همچون حذف ارتباطات رادیویی فعلی، ارائه اینترنت در محوطه خشکی و دریا، تامین زیرساخت مورد نیاز برای هوشمندسازی، ارائه خدمات داده‌ای، ویدئویی و صوت با قابلیت رومینگ، امکان ردیابی خودروها و تجهیزات، با امکان بکارگیری تجهیزات با برندهای مختلف را به همراه دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تأکید کرد: عمده عملیات راه اندازی فعالیت ها در زیر پوشش چتر وایرلس همراه با حفظ محرمانگی، امنیت و پایداری، مد نظر قرار گرفته است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.