کد مطلب: ۲۳۵۴۰۲

مشخصه‌های یکی از کراس‎اورهای چری

مشخصه‌های یکی از کراس‎اورهای چری

کمپانی چری (CHERY) یکی از شرکت‌کنندگان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو در پکن است. تیگو 2 یکی از چهار مدل کراس‌اور این شرکت محسوب می‌شود که در این مطلب به معرفی آن پرداخته‌ایم.

کمپانی چری (CHERY) یکی از شرکت‌کنندگان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو در پکن است. تیگو2 (TIGGO2) یکی از محصولات این کمپانی است که در این مطلب به معرفی آن پرداخته‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کراس‌اورهای شرکت چری با نام تیگو شناخته می‌شوند و تیگو 2 یکی از چهار مدل کراس‌اور این شرکت محسوب می‌شود.

طرح چرخ‌ها‌ در تیگو 2 نسبتا ساده و اسپرت و اندازه آنها در حدود 16 اینچ است.

دوخت صندلی‌ها نسبت به سایر مدل‌ها طراحی متفاوتی دارد. تقریبا تمام داشبورد از پلاستیک ساخته شده و تنها قطعاتی از آن طرح فیبر کربن دارد که این طرح در تودری‌ها هم دیده می‌شود. این امر موجب شده که حس یک خودروی اسپرت گران‌قیمت را داشته باشد.

در قسمت‌های بالا و پایین فرمان هم از چرم و در بخش استراحت‌گاه بازو از پلاستیک نرم استفاده شده که تا حدودی هماهنگ با پوشش بدنه و رنگی متمایز از داشبورد دارد.

نمایشگر 8 اینچی در میان داشبورد و دوربین دنده‌عقب از دیگر نکات مثبت تیگو 2 است.

صندوق عقب این مدل 420 لیتر فضای مفید دارد. اما این فضا با جمع کردن صندلی‌ها قابل افزایش است. زیر داشبورد، داخل در و زیر کنسول میانی هم فضا برای قرار دادن وسایل کوچک در نظر گرفته شده است.

از نظر فنی هم می‌توان گفت، موتور این مدل یک پیشرانه 1.5 لیتری دارد که تا 105 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. ضریب تراکم این پیشرانه 11.4 است و با استاندارد آلایندگی یورو 5 ارائه می‌شود.

از دیگر نکات مثبت تیگو 2 ترمزهای قابل قبول ساخت شرکت بوش است. از نظر نکات ایمنی، این مدل دارای دو ایربگ برای سرنشین‌های جلو، سنسور دنده عقب، هشدار برخورد ترم‌های ABS، فناوری EBD همراه با کمربند ایمنی پیش‌کشنده با 3 نقطه عملکرد برای تمامی سرنشینان است.

EBD فناوری ترمز اتومبیل است که به طور اتوماتیک میزان نیروی وارده به ترمزهای اتومبیل را با توجه به شرایط مختلف از قبیل شرایط جاده، سرعت، بار و غیره تنظیم می‌کند.

همچنین طراحی کابین این مدل به گونه‌ای است که دید خوبی به سرنشینان به خصوص راننده می‌دهد. علاوه بر آن؛ فرم خوب بدنه، سنسورها و دوربین عقب موجب می‌شود پارک این مدل ساده‌تر باشد.

نمایشگر لمسی 8 اینچ این گزینه را فراهم آورده از طریق بلوتوث گوشی هوشمند و رابط کاربری میررلینک (Mobile Mirror Link) با نمایشگر ارتباط برقرار می‌کنند و به کمک یک سیستم صوتی استریو و چهار بلندگو امکان استفاده از سرگرمی‌های چندرسانه‌ای را می‌دهد. همچنین قابلیت‌های دیگری نظیر کنترل قدرت صدا و تغییر موزیک در حال پخش از طریق فرمان انجام‌پذیر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.