کد مطلب: ۲۷۸۱۴۹

کاهش جذابیت بازار خرید و فروش مسکن برای دلالان

کاهش جذابیت بازار خرید و فروش مسکن برای دلالان

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش سود حاصل از خرید و فروش مسکن و کم شدن جذابیت این بازار برای دلالان خبر داد.

حسام عقبایی ­با اشاره به رشد نامتعارف قیمت مسکن در اردیبهشت امسال­ افزود: بخش عمده ای از رشد 35 درصدی مسکن در اردیبهشت امسال،​ حباب بوده است که تاپایان شهریور 10 درصد آن باقی خواهد ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه صاحب­ خانه ها برای افزایش قیمت اجاره بها جانب انصاف را رعایت کنند گفت: حقوق کارمندان که بخش عمده ا ی از مستاجران هستند از 12 تا 20 درصد رشد افزایش داشته است که بخشی از این افزایش هنوز واریز نشده است.

نائب رئیس­ اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به رشد 104 درصدی قیمت مسکن از سال 71 تا 94 ادامه داد: در اردیبهشت سال 96 نیز افزایش 35 درصدی به این بازار تحمیل شده است.

عقبایی با بیان اینکه خریداران واقعی و مصرف کنندگان مسکن خرید خود را انجام دهند افزود: حضور دلالان در بازار مسکن فقط برهم خوردن آرامش این بازار را به همراه دارد و سودی به دنبال نخواهد داشت.

وی با اشاره به نبود برنامه جامع در حوزه مسکن گفت: دولت فعلی تمرکز خود را در این حوزه بر تسهیلات بانکی قرارداده است که در این بخش نیز باید تسهیلات با توجه به قدرت خرید مردم تعیین شود،​ میزان تسهیلات باید مطابق با رشد مسکن انتخاب شود ، تسهیلات باید در­ همه­ بانکها ارائه شود.

نائب رئیس­­اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: برای رعایت عدالت نباید فرمول یکسانی برای ارائه تسهیلات در سراسر کشور عملیاتی شود.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر چی می‌کشیم از دست این دلال‌هاست.
    اگه دولت خودش میومد یه سقف قیمت تعیین می‌کرد، مثل انگلیس، دیگه دلال‌ها دستشون کوتاه‌تر می‌شد.