کد مطلب: ۳۵۶۹۶۷

کاهش شدید قیمت دلار و سکه / سنگین‌ترین افت روزانه در اسفند

کاهش شدید قیمت دلار و سکه / سنگین‌ترین افت روزانه در اسفند

هر دلار آمریکا که در ابتدای هفته 1.5 درصد رشد پیدا کرده بود، در معاملات دیروز رویه کاهشی را طی کرد و با ثبت افت ۴۵۰ تومانی، راس ساعت ۱۶ به قیمت ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار آمریکا که در ابتدای هفته ۵/ ۱ درصد رشد پیدا کرده بود، در معاملات دیروز رویه کاهشی را طی کرد و با ثبت افت ۴۵۰ تومانی، راس ساعت ۱۶ به قیمت ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رفت.

انبساط شیر عرضه توسط صرافی‌های بازارساز و اصلاح پلکانی نرخ ارز توسط این صرافی‌ها سنگین‌ترین افت روزانه شاخص ارزی کشور را از ۱۳ بهمن رقم زد. دیروز حجم دلار تزریق شده به بازار درحدی بود که کسی مشکلی در تهیه ارز مورد نیاز خود نداشت. صرافی‌های عامل بانک مرکزی هم قیمت مندرج بر تابلوی خود را کمتر از نرخ موجود در بازار قرار دادند و طی چند مرحله کاهش به قیمت فروش ۱۳ هزار تومان رسیدند. با تداوم روند فعلی، شکست مرز روانی و ورود دلار به کانال ۱۲ هزار تومانی در روزهای آتی دور از ذهن نخواهد بود.

سنگین‌ترین افت روزانه سکه در زمستان

هر سکه طرح جدید ساعت 16 روز یکشنبه 230 هزارتومان نسبت به روز ماقبل کاهش قیمت داشت و به بهای 4 میلیون و 460 هزار تومان به فروش رفت. قرار گرفتن اونس طلا در کف قیمتی 5 هفته اخیر و سنگین‌ترین کاهش روزانه نرخ ارز در یک ماه گذشته به میزان 3/ 3 درصد قیمت سکه را با افت 9/ 4 درصد روبه‌رو‌ کرد و کمترین ارزش این دارایی ارزشمند را از 28 بهمن گذشته ثبت کرد. افزایش عرضه دلار در بازار و مدیریت قیمت ارز با کاهش پلکانی توسط صرافی‌های بازارساز مقدمه کاهش بهای دلار را در معاملات یکشنبه به وجود آورد. ثبات قیمت اونس طلا به دلیل تعطیلی بازار جهانی و نبود چشم‌انداز افزایشی در هفته جاری برای این فلز ارزشمند، همبستگی نوسان دلار و سکه را بیش از پیش به رخ کشید و نرخ ارز و سکه همز‌مان نزولی شدند.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.