کد مطلب: ۴۰۴۰۱۱

اقتصاد ایران امروز را چگونه پشت سر گذاشت؟

کاهش قیمت طلا و دلار در روز رشد شاخص بورس / امید به ارزانی خودرو و عرضه اولیه جدید بورس

کاهش قیمت طلا و دلار در روز رشد شاخص بورس / امید به ارزانی خودرو و عرضه اولیه جدید بورس

در روزی که شاخص بورس رشد اندکی داشت، قیمت دلار و طلا باز هم ارزان شد. در همین حال در بازار خودرو هم هرچند روند تولید کند شده اما فعالان بازار و وزیر صمت امید به ارزانی قیمت‌ها در بازار دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 0.1 درصد کاهش، 11 هزار و 391 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۵ مهر تا ساعت ۱۷ با 300 تومان کاهش، 407 هزار و 200 تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۵ مهر تا ساعت ۱۷ بدون هیچ تغییری چهار میلیون و سه هزار تومان معامله شد.

اما در روز ارزانی دلار و طلا، وضعیت بازار سهام چگونه بود؟ بازار سهام امروز با افزایش نسبی عرضه در عمده نمادهای گروه‌های مختلف مواجه شد. نمادهای گروه بانکی بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گروه نفتی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۰٫22 درصدی، حدود 700 واحد افزایش یافت.

final 18

بازار سهام امروز یک روند صعودی داشت.

اعلام جزئیات عرضه اولیه روز چهارشنبه (عرضه اولیه کویر)، اختصاص یارانه صادراتی دولت به ۲۶ شرکت مواد غذایی ، انتشار گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره
تامین پول برای تولید فیلم با پول‌ها رانتی و دستور ویژه روحانی برای الحاق به WTO از مهمترین اخبار امروز بودند.

امروز مقامات مختلف هم اظهارنظرهایی داشتند.

معاون اول رئیس جمهور گفته است: امیدواریم بتوانیم در رفع دغدغه زندگی و معیشت مردم نیز گام های موثری برداریم تا مردم از آرامش بهتری برخوردار شوند.

همچنین سخنگوی دولت با بیان اینکه ما گفتیم تورم بهبود پیدا کرده، نگفتیم کاملا از بین رفته است، گفت: تحریم بد است اما اتفاقات خوبی هم برای ما داشته و آن تقویت بودجه بدون نفت بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم امروز بدون اعلام برنامه زمان‌بندی برای کاهش قیمت خودرو، گفت: روند قیمت‌ها کاهشی است و این موضوع ادامه خواهد داشت.

در امروز رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو هم اظهار کرده است: توقف خطوط تولید آریو، ویتارا و دانگ فنگ تاثیری در بازار ندارد و عدم تولید موجب افزایش قیمت این مدل خودروها نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.