کد مطلب: ۳۳۵۳۰۲

بررسی تجارت‌نیوز از کارنامه بازار مسکن ۸ماهه پایتخت

شدت افزایش قیمت مسکن ۷ برابر شد

شدت افزایش قیمت مسکن 7 برابر شد

درحالی که طی هشت‌ماهه نخست سال گذشته قیمت هر متر مسکن در تهران 500 هزار تومان افزایش یافته بود، این میزان در هشت‌ماهه نخست امسال به بیش از 3.5 میلیون تومان رسیده است. در همین مدت میزان معاملات نیز کاهش چشم‌گیری داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش منتشرشده از سوی وزارت راه و شهرسازی در هشت‌ماهه نخست سال جاری بالغ بر 80 هزار فقره خرید و فروش آپارتمان‌‌های مناطق 22گانه تهران به ثبت رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

تعداد معاملات آپارتمان‌های شهر تهران از اردیبهشت‌ماه سال جاری به بعد با روند به شدت کاهشی روبه‌رو بوده، به‌طوری که از حدود 17 هزار فقره معامله در اردیبهشت‌ماه سال جاری با کاهش 64 درصدی به حدود شش هزار فقره در آبان‌ماه رسیده است.

میزان افزایش قیمت مسکن تهران در هشت‌ماهه نخست امسال بیش از 7.5 برابر افزایش قیمت در دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته ست.

طی هشت‌ماهه ابتدایی سال 1396 قیمت هر مترمربع خانه در تهران کمتر از 500 هزار تومان معادل 11 درصد افزایش یافت، به‌طوری که از چهار میلیون و 320 هزار تومان در فروردین‌ماه به چهار میلیون و 800 هزار تومان در آبان‌ماه رسید.

روند قیمت مسکن در تهران نشان می‌دهد در هشت‌ماهه ابتدایی سال جاری قیمت هر مترمربع خانه بیش از 3.5 میلیون تومان معادل 64 درصد افزایش یافته که در مقایسه میزان افزایش قیمت طی دوره مشابه سال گذشته (حدود 500 هزار تومان) بیش از 7.5 برابر است.

افزایش ۷ برابری قیمت مسکن

روند قیمت مسکن تهران در هشت‌ماهه ابتدایی سال 96 و 97.

از سوی دیگر با صرف نظر کردن از ماه فروردین (به علت پایین بودن سطح معاملات)، بررسی روند تعداد معاملات در تهران نشان می‌دهد میزان کاهش معاملات طی دوره اردیبهشت تا آبان‌ماه امسال نسبت به سال گذشته بیش از هفت برابر بوده است.

تعداد معاملات مسکن از 14.5 هزار فقره در اردیبهشت‌ماه به 13 هزار فقره در آبان‌ماه سال گذشته کاهش پیدا کرد اما روند معاملات طی دوره مذکور در سال جاری شدت بیشتری داشته، به‌طوری که میزان معاملات مسکن تهران از 16 هزار و 736 فقره به کمتر از شش هزار فقره رسیده و شدت کاهش آن در مقایسه با سال گذشته بیش از هفت برابر بوده است.

افزایش ۷ برابری قیمت مسکن

روند معاملات مسکن تهران طی هشت‌ماهه ابتدایی سال 96 و 97.

تعداد معاملات آپارتمان‌های شهر تهران در آبان‌ماه سال جاری با کاهش حدود 27 درصدی نسبت به ماه قبل پنج هزار و 941 فقره بوده است.

در آبان‌ماه سال جاری میانگین متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران با رشد 6.4 درصدی نسبت به ماه قبل به 9 میلیون و 185 هزار تومان رسید.

بالاترین قیمت یک مترمربع آپارتمان در آبان‌ماه امسال با 19 میلیون و 680 هزار تومان متعلق به منطقه یک تهران و پایین‌ترین قیمت با چهار میلیون و 79 تومان متعلق به منطقه 18 تهران است.

همچنین متوسط قیمت هرمترمربع آپارتمان‌ در سطح مناطق 22گانه تهران در آبان‌ماه سال جاری نسبت به آبان‌ماه سال گذشته با بیش از 90 درصد رشد حدود 4.5 میلیون تومان افزایش یافته است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد از سال گذشته تاکنون میزان افزایش قیمت مسکن در آبان‌ماه سال جاری بی‌سابقه بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من مرتب قیمت مسکن رو چک می‌کنم. شمال و مرکز شهر به کنار، شاهد افزایش تصاعدی قیمت و رهن در محلاتی نظیر خاوران هستیم. واحد در خاوران گذاشته ۴۰۰میلیون تومان.