کد مطلب: ۳۹۸۹۲۷

اقتصاد امروز به روایت تجارت‌نیوز:

همه بازارها صعودی شدند / گرانی طلا و ارز همزمان با رشد شاخص بورس / اخباری از یک بازداشت و یک مهاجرت

همه بازارها صعودی شدند / گرانی طلا و ارز همزمان با رشد شاخص بورس / اخباری از یک بازداشت و یک مهاجرت

همزمان با افزایش قیمت در بازار جهانی نفت، امروز در بازارهای داخلی طلا و ارز نیز روند قیمت‌ها صعودی بود. شاخص بازار سهام هم یک روند صعودی را برجای گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 1.8 درصد افزایش، 11 هزار و 595 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۷ شهریور تا ساعت ۱۷ با 500 تومان افزایش، 414 هزار و 200 تومان شد.

این روند صعودی در قیمت سکه نیز مشاهده شد. قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۷ شهریور تا ساعت ۱۷ با پنج هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 127 هزار تومان رسید.

اما امروز در بازار سهام چه خبر بود؟ بازار سهام کار خود را در آستانه تعطیلات ایام محرم درحالی به پایان رساند که صنایع پالایشگاهی، متاثر از افزایش قیمت نفت، مورد توجه قرار گرفتند و سبب شدند که شاهد رشد دو هزار واحدی بازار باشیم.

17 شهریور

بورس امروز هم یک روند صعودی را پشت سر گذاشت.

در بازار جهانی قیمت نفت با رشد 4.2 درصدی مواجه شد و بار دیگر به کانال 61 دلار بازگشت. از مهم‌ترین دلایل این افزایش قیمت کاهش ذخایر نفت آمریکا و افزایش امیدها برای حل‌وفصل اختلافات تجاری میان چین و آمریکا بوده است.

همزمان با این وضعیت بازارها امروز اقتصاد ایران شاهد یک خبر مهم سیاسی نیز بود؛ حضور مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران. «کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از حضور در ایران دیدارهایی هم داشت.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (یکشنبه) پس از دیدار با «کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تهران سفر کرده، در اظهاراتی عنوان کرد: اتحادیه اروپا که به عنوان پر کننده خلأ عدم حضور آمریکا قرار بود جایگزین باشد و آن خلأ را پر کند، متاسفانه نتوانسته آنگونه که وعده داده بود عمل کند.

در همین حال تجارت‌نیوز گزارشی از جزئیات پرونده «سکه ثامن»، تعطیلی تعدادی از شعب موسسه کاسپین و مهاجرت سعید رحمانی داشت و خبری هم از واکنش وزیر صنعت به تجدید ارزیابی دارایی خودروسازان، منتشر کرده است.همچنین امروز اعلام شد شبنم نعمت زاده بازداشت شده است . بنا به گزارش ایسنا، قاضی مسعودی مقام در پایان جلسه امروز پرونده بانک سرمایه، گفت: روز دوشنبه هفته آینده (۲۵ شهریور ماه) شبنم نعمت زاده محاکمه می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.