کد مطلب: ۵۷۷۵۸۱

بررسی عملکرد مالی شرکت فولاد سیرجان

عملکرد مالی عرضه اولیه چهارشنبه فرابورس / مجوز افزایش سرمایه فجهان صادر شد!

عملکرد مالی عرضه اولیه چهارشنبه فرابورس / مجوز افزایش سرمایه فجهان صادر شد!

شرکت فولاد سیرجان قرار است روز چهارشنبه در بورس عرضه شود. عملکرد مرداد ماه این شرکت چگونه بوده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس قرار است روز چهارشنبه بخشی از سهام شرکت فولاد سیرجان با نماد « فجهان » در بورس عرضه شود.

بنابراین در روز عرضه اولیه، هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۸۰۰۰ سهم در بازه قیمتی ۴۵۰ تا ۵۵۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد که معادل چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

در جدیدترین گزارش منتشر شده شرکت فولاد سیرجان، در مرداد ماه سال جاری ۴۷۷ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه ماه قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است.

«فجهان» همچنین با سرمایه ثبت شده ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال در پنج ماهه ابتدایی سال جاری مبلغ ۳۸۲۷ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در دوره ۳ ماهه ۱۴۰۰ هم ضمن ثبت افزایش سرمایه ۱۱۶ درصدی و با لحاظ سرمایه جدید به ازای هر سهم ۱۹۲ ریال سود محقق کرده است.

در جدیدترین اطلاعیه این شرکت که در سایت کدال منتشر شده است، مجوز افزایش سرمایه «فجهان» از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج وجه نقد به منظور تامین سرمایه در گردش و ارتقا توان تولیدی خود از سمت حسابرس صادر شده است. مبلغ افزایش سرمایه ۲۱۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۱۶ درصد است.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید گزارش سهامداران کدما بخوانند! / رشد ۸۲ درصدی درآمد ماهانه کدما را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا کنه عرضه اولیه سوددهی باشه والا کمرمون و شکست پالایشی حداقل اینو بگیریم یکم سود بده

    • حسین

      بهمین خیال باش فکری غیراز خالی کردن جیب سرمایه های خرد را ندارند

    • ناشناس

      اینم مثل پالایش روحانی خواهدشد.دو سه روز مثبت بعد قفل درصف فروش

  • احمد رضا

    اگر کمی فکر کنیم متوجه می شویم که سازمان بورس با عرضه ی سهام این شرکت ها چه خدمت بزرگی به آن ها می کند. کمی تأمل کنید و تا آخر بخوانید. 1. مقدار کمی از سهام این شرکت ها حدود 10 درصد در بورس عرضه ی اولیه می شود و تعداد زیادی از افراد حدود 3 میلیون نفر سهام دار آن می شوند. به طور معمول سود سالانه این شرکت ها مبلغ ناچیزی است که در هنگام تقسیم سود مجمع عمومی اعلام می کند که سهام داران باید برای دریافت آن به بانک مشخصی مراجعه کنند و چون سود تعلق گرفته به هر سهام دار مبلغ ناچیزی می باشد بسیاری از آنان مراجعه نکرده و پول در حساب شرکت بلوکه می شود.2. قیمت اولیه ی سهام در هنگام عرضه ی اولیه با حداقل و حداکثر تعیین می شود و در عمل فرایند کار طوری طراحی شده است که قیمت بالاتر به عنوان کشف قیمت اعلام می گردد. در واقع در این جا نیز به ضرر خریداران عمل می شود و شرکت عرضه شده از منافع آن بهره مند می گردد. 3. روند کار به گونه ای طراحی شده است که در مدت کوتاهی به علت قفل شدن سهام در صف خرید قیمت آن حدود 100 درصد افزایش می یابد و در نتیجه قیمت ۹۰ درصد سهام شرکت که عرضه نشده است حداقل دو برابر می گردد. ۴. در نتیجه ی عرضه ی اولیه کار مزد و مالیات زیادی نصیب بورس و کارگزاری های بورسی و دولت می شود که بدون هیچ زحمت خاصی به آن دست می یابند. 5. منافع زیاد دیگری هم وجود دارد که به علت طولانی شدن متن در این جا فرصت اشاره کردن به آن نیست و نشان می دهد که سازمان بورس از اقبال مردم به عرضه های اولیه چه منافع بی حساب و باد آورده ای را نصیب خود و شرکت عرضه شده و دولت می نماید. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

    • ناشناس

      آفرین

  • حسین

    این تصویرکیست ازروزیکه اون وگذاشتید نحسی دامن بورس راگرفته

  • ناشناس

    باتوجه به افت قیمت جهانی فولادوکمبودبرق جهت تولید در ایران وافت قیمت نمادهای فولادی درچندروزگذشته مثل پالایش یکم روحانی خواهدشد.یک دام جدیددرراه است

  • ناشناس

    سلام والا بابورس مردم روبیچاره کردن

  • ناشناس

    اونایی که میخوان بخرن کلا کمتر از یک میلیون میرسه ،پس الکی پول وارد بورس نکنید

  • آبی خاکستری

    550 تومن قیمت هر سهم رو در نظر گرفتن و اونوقت سودسازی شرکت برای هر سهم 19 تومن بوده یعنی حدود 30 سال طول میکشه که با سوددهی سالانه شرکت به پول خرید الان سهم برسیم.
    خیلی گرون داره به ملت عرضه میکنن. متاسفانه زیاد مثبت نخواهد بود
    سراناجم وسپهر یا اپال ضرر ده رو خواهد داشت.
    اپال هم گرون دادن و حالا ملت در ضرر شرکت سهیم هستند

  • خان

    سلام خانم فراهانی عزیز، از زحمات شما تشکر می‌کنم و بابت اطلاعاتی که در اختیار عموم مردم قرار میدهید سپاسگزارم .

  • غلامرضا

    این تصویر چیه؟پرچم هست؟ لطفا بردارید. رنگ قرمز و کدر و نامفهوم بودن، چشم را اذیت می‌کند. ممنون از تجارت نیوز و عزیزان بورسی.

  • منصور

    همه جای دنیا، سایتاشون رو هر روز خوشگل تر میکنند
    تم های جدید، طرح های جدید
    شما هم یه پرچم نا مفهوم جیغ گذاشتید
    قشنگ میره تو روان آدم
    میشه لطف کنید بگید، طراح سایت کییه؟