کد مطلب: ۴۶۵۶۶۱

گزارش پایان بورس ۷ مرداد:

رشد کم‌رمق شاخص کل بورس در روز قرمز نمادهای شاخص‌ساز

رشد کم‌رمق شاخص کل بورس در روز قرمز نمادهای شاخص‌ساز

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با رشدی 8 هزار واحد به سطح یک میلیون و 942 هزار واحدی رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه 7 مرداد، شاخص کل بورس با رشدی 8 هزار واحدی (0.44 درصد) به سطح یک میلیون و 942 هزار واحدی رسید. این در حالی است که شاخص کل هم وزن نیز بییش از 4000 واحد رشد کرد (0.77 درصد) تا بورس روز سبزی را به پایان برساند.

1 1 37

رشد 0.4 درصدی شاخص کل در حالی رخ داد که در ابتدای بازار شاخص از مرز یک میلیون و 970 هزار واحدی نیز عبور کرده بود اما در ادامه معاملات با افزایش فشار عرضه در نمادهای شاخص‌سازی نظیر فولاد، فملی و فارس و همچنین نمادهای پتروشیمی و پالایشی از رشد شاخص کاسته شد تا در نهایت نتواند رشد چشمگیری را به ثبت برساند.

1 2 32
در پایان معاملات امروز بیش از 2 میلیون و 600 هزار معامله در بورس صورت گرفت که طی آن 13 میلیارد و 300 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 22 هزارو 600 میلیارد تومان داد و ستد شدند. در این میان سه نماد تاپیکو، حکشتی و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند و سه نماد فولاد، فارس و خودرو نتوانستند با تاثیر منفی خود از سبزپوشی شاخص جلوگیری کنند.

در میان صنایع مختلف نیز گروه ف راورده‌های نفتی با بیش از 44 هزار میلیارد ریال رکورد جدیدی را در ارزش معاملات روزانه به ثبت رساند و پس از آن نیز دو گروه خودرو و فلزات اساسی به ترتیب با 38 و 20 هزار میلیارد ریال برترین گروه‌های صنعت بودند.

1 3 36

در میان نمادها نیز شپنا، شتران و خساپا بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. نماد خساپا که همانند بسیاری از نمادهای بزرگ امروز در مقاطعی با صف فروش نیز همراه بود در پایان پس از معامله بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون سهم با افتی 2.7 درصدی به کار خود پایان داد. هر چند قیمت آخرین معامله این نماد 1.9 درصد پایین‌تر از قیمت روز گذشته بود.

در جریان معاملات امروز همچنین برخی نمادها نظیر شستا، خودرو و خساپا پس از ساعت عادی معاملات بورس دادوستد شدند به طوری که معاملات نماد شستا تا ساعت 16 و 5 دقیقه ادامه دارد. معاملات منفی این سه نماد موجب کاهش رشد شاخص شد.

معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسید که عرضه اولیه «بگیلان» نیز امروز انجام شد. ثبت‌سفارش این عرضه اولیه که از ساعت 13 آغاز شده تا ساعت 17 ادامه دارد. با این حال تقسیم سهام در این نماد بعد از پایان بازار فردا انجام خواهد شد و « بگیلان » از روز شنبه قابل معامله خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    این جریان چیه که دقیق کل سهام شرکتهای که توی سهام عدالت هستن همگی با هم پاین اومدن؟ درصورتی که تا نزدیکای اخر همه مثبت بودن؟

    • ناشناس

      امروز سهمهای کوچک رشد بهتری داشتند که در سبد سهام عدالت نیست فردا را خدا میداند و سهام

  • ناشناس

    تجات نیوز چرا اینجوری تو! وقتی یک کم کاهش پیدا میکنه تیتر میزنی سقوط بورس . وقتی بالا میره کم رمقه بی جونه فایده نداره من میدونم

  • ناشناس

    اقای مدیر بورس به ناظر نماد دارا یکم تلنگری بزنید تا ازخواب بیدار شود امروز معاملات در این نماد نزدیک به ده هزارتومان پایینتر از NAV انجام شد

  • ناشناس

    رئیس سازمان بورس در مورد قصد تاسیس شرکتهای سهامی عام بورس گفت:
    تاسیس این شرکت ها اتفاق خوبی به شمار می رود، افزود: دولت، هلدینگ های بزرگ، یا پروژه های دولتی که هنوز تکمیل نشده اند، می توانند از طریق این شرکت های پروژه سهامی عام اقدام به تامین مالی کنند. پس از پذیره نویسی نیز نماد شرکت در بازارسرمایه بازگشایی شده و نماد آن مورد معامله ثانویه قرار می گیرد.

  • ناشناس

    اینهم رفع دغدغه و در واقع بهانه واهی عده ای برای هراس از رشد نقدینگی بورس که تورم زا است و جذب صنعت نمیشود – به خبر پاراگراف آخر این متن توجه نمایید
    با این وصف هم خود شرکتها برای حضور در بورس جهت تامین نقدینگی برای تکمیل طرح‌های توسعه تلاش میکنند نیز خود در تشویق خُرده سرمایه گذاران جدید و در سهامداری ایشان مستقیما حمایت خواهند کرد که سبب رونق هرچه بیشتر بورس و اقتصاد وحفظ و ورود نقدینگی باز هم بیشتر به بورس خواهد شد «شاهین چراغی، عضو شورای عالی بورس گفت: لایحه دوفوریتی تشویق سهامداران به افزایش سرمایه از محل صرف سهام، از زمان تصویب قانون بازار سرمایه، مؤثرترین لایحه دولت درباره توسعه بورس است.»

  • فهیم

    تجارت نیوز شما که دیشب گفتی بورس میریزه پس چی شد مثبت شدخجالت بکش از تحلیل های آبکی خودت و اون شبه کارشناس های بیسوادت که تو اسم شون رو گذاششتی کارشناس

  • ناشناس

    ورود شرکتهای جدید و سهام آنها چه خصوصی چه غیر خصوصی مشکلی برای بقیه سهم ها ایجاد نمی کند برعکس در دراز مدت این ورود نقدینگی در بورس می ماند و در عوض هر سهم ورودی با فلان قیمت چند برابر بدنبالش نقدینگی وارد بورس میشود که بالاخره برای تمام سهم ها خوب است باید این نقدینگی باشد تا سهمی خریده شود و مطمئنا بین سهام مختلف چرخش می کند

  • ناشناس

    در مورد کسانی که میگن شاخص بورس ایران خیلی بابا و خیلی خوبه شاخص بورس ونزوئلا ۸ میلیون واحده??✌