کد مطلب: ۴۶۵۸۷۸

بورس چهارشنبه چگونه پایان یافت؟ / اصلاح ۲ درصدی شاخص کل در روز ثبات شاخص کل هم‌وزن

بورس چهارشنبه چگونه پایان یافت؟ / اصلاح 2 درصدی شاخص کل در روز ثبات شاخص کل هم‌وزن

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با اصلاح 36 هزار واحدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و 904 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با اصلاح 36 هزار واحدی (1.92 درصدی) و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و 904 هزارتایی به کار خود پایان داد. این در حالی بود که شاخص هم‌وزن امروز با 269 واحد رشد، روز متعادلی را پشت سر گذاشت.

1 1 40

از همان ابتدای بازار فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز فلزات اساسی و همچنین پالایشگاهی منجر شد تا شاخص روندی نزولی در پیش بگیرد که به تبع آن فشار در برخی نمادهای کوچک‌تر نیز تشدید شد اما در نیمه دوم بازار از فشار عرضه در نمادهای کوچکتر کاسته شد و اکثر این نمادها در محدوده مثبت و نزدیک صف خرید معامله شدند به طوری که شاخص کل هم‌وزن در پایان سبزرنگ شد.

1 2 34

در جریان معاملات امروز 2 میلیون و 46 هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن 9 میلیارد و 760 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 16 هزار و 303 میلیارد تومان داد و ستد شد. سه نماد فولاد، فارس و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و نماد شستا تنها نمادی بود که توانست بیش از دو هزار واحد شاخص کل را مثبت کند.

در معاملات فرابورس نیز 5 هزار و 800 میلیارد تومان سهم معامله شد که سه نماد مارون، کگهر و شگویا بیشترین تاثیر منفی را در سرخپوشی شاخص این بازار داشتند.

در جریان معاملات امروز سه گروه خودرو، فلزات اساسی و چند رشته‌ای به ترتیب با حدود 25، 23 و 16.5 هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و گروه فراورده‌های نفتی که اکثر نمادهای بزرگ آن با صف فروش همراه بودند از فهرست 5 صنعت برتر امروز خارج شد.

در میان نمادها نیز بیشترین ارزش معاملات به فولاد تعلق گرفت و پس از آن خساپا و شستا بیش از سایر نمادهای بورسی معامله شدند.

2 2
امروز همچنین عرضه اولیه غزر انجام شد که طی آن هر کد بورسی می‌توانست حداکثر 80 سهم در بازه قیمتی 3775 تا 3975 تومانی ثبت سفارش کند. همچنین پس از پایان معاملات امروز تعداد سهام تخصیص یافته به هر نفر در عرضه اولیه بگیلان مشخص شد و به هر کد بورسی 51 سهم تعلق گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فولاد
    فملی
    وتجارت
    وبصادربه صورت اساسی اصلاح کردن اگه شنبه بتونید اضافه کنید عالیه

  • ناشناس

    والله امروز روند بازار عالی بود فقط حقوقی فولاد دستوری بهش گرفته هر وقت صف فروش جمع شد 100 میلیون عرضه کندستوری امروز کمر فولاد و فملی رو شکوندن
    وگرنه مثبت 5 میشدنآقای قالیباف اصل (عروسک خیمه شب بازی) چرا به این تخلفات رسیدگی نمیکنی؟؟؟

  • ناشناس

    شنبه بورس صعودی میشه چون دولت به خطرات ریزش پی برده . مخصوصا پالایشیها و فلزات و خودروییها . شک نکنید دولت با چنگ و دندون از بورس مراقبت میکنه چون میدونه بورس برای اقتصاد مهمه و یک سپر محکم در مقابل ابرتورم .

  • ناشناس

    جانم امروز کلی سهام شاخص ساز و بنیادی تو منفی خریدم ?

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر ببخشید کجای بورس اصلاح شده تأثیر منفی بورس نمی بینید %؟ همش ضرر شده و سهام عرضه اولی ها را هم که دارند با مردم بازی می‌کنند حتی را حرف اولی شان نیستند. با تشکر

  • ناشناس

    تجارت نیوز گرامی تیتر درستی زدی ثبات شاخص هم وزن چون بعضی فکر میکنند باید شاخص هم وزن کاهش یابد و فقط کل افزایش تا بازار خوب باشه در صورتی که درست اینه که هر دو با هم رشد کنه که نشانه توزیع درست نقدینگیه که سبب تداوم بازاره بخصوص الان که نقدینگی زیاد شده و همه سهام باید به یک نسبت بهره ببرند همون ثبات که گفتی اصطلاح درستی بود

  • ناشناس

    اصلاح شاخص ساز ها لازم بود به خصوص پالایشی ها که تازه اول اصلاح شون شروع شده با توجه به اینکه 3ماهه رشد کردن الان سهام شناور پالایشی ها شپنا 22 و شتران 9 و شبریز 8 و شبندر 11 است و سهم به صورت دستوری رشد کرده و دوستان توجه کنند که وارد سهم های شوند که سهام شناور آن ها از 35درصد بالاتر نباشه و از 25درصد پایین تر؛ اگر از 35درصد بالاتر باشه رشد سهم ضعیف و کنده و اگر از 25 درصد پایین تر باشه یعنی سهم وارد سفته بازی و نوسان گیری شده و به خصوص پالایشی ها که به صورت دستوری رشد کردن و در مورد فولاد سهام شناور 26درصد و فملی33 درصد با توجه به اصلاح بالاتر از 15درصد امکان برگشت سهم و روند صعودی در هفته پیش رو وجود دارد

    • ناشناس

      درسته عزیز. ولی تا چند ماه قبل .رشد کند سهام با شناور بیش از ۳۵ با الان دیگر با افزایش نقدینگی مردم در بورس مصداق ندارد. همچنین با عرضه سهام دولتی بصورت صندوق ها در بورس الان عملا سهام شناور شرکتهای پالایشی و غیره بیشتر شده البته قیمت گذاری صندوق توسط مردم غیر مستقیم و با تاخیر و محدودتر بر قیمت سهام موجود در آن تاثیر دارد

    • ناشناس

      احسن و درود به این تحلیل

  • ....

    قطعا هفته دیگه فملی و فولاد بعد از اصلاح تا 5+خواهد رفت