کد مطلب: ۵۸۲۲۴۲

آخرین اخبار از بازگشایی مدارس و رتبه‌بندی معلمان

آخرین اخبار از بازگشایی مدارس و رتبه‌بندی معلمان

مقامات وزاتخانه آموزش و پرورش در روزهای اخیر آخرین اخبار از بازگشایی مدارس و رتبه‌بندی معلمان را اعلام کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: کلاس اولی‌ها حداقل یک روز در هفته با رعایت شیوه‌نامه‌ها در مدرسه حضور پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول، در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها افزود: اکنون پس از دو سال، زمینه حضور دانش‌آموزان در مدارس فراهم شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی را با شبکه شاد آغاز می‌کنیم اما برای پایه های اول ابتدایی دستور دادیم از آن جهت که حتما باید با معلمان آشنا شوند، با رعایت شیوه نامه ها به صورت گروهی و حداقل یک روز در مدرسه حضور یابند و بعد وارد فضای شاد شوند.

بازگشایی مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری

کاظمی با اشاره به سه گامی که برای بازگشایی مدارس طراحی شده است، گفت: در گام اول مدارس روستایی و عشایری و مدارس کم جمعیت به صورت حضوری بازگشایی می شوند که ۴۵ هزار مدرسه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان هم تمام شده و این مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌ها آموزش حضوری را از اول مهر داشته باشند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در گام دوم مدارس با جمعیت متوسط آموزش را حضوری آغاز می‌کنند البته نحوه بازگشایی را به مدارس و مناطق تفویض اختیار کردیم گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه بازگشایی حضوری و تدریجی را فراهم کنیم. این سیاست دولت است.

کاظمی درباره شرایط بازگشایی مدارس بیان کرد: برآورد این است که در ٣٠ درصد مدارس کشور آموزش حضوری و در ٧٠ درصد موارد مدارس مجازی باشد.

پرداخت فوری معوقات فرهنگیان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره ساماندهی نیروی انسانی و خروج بازنشستگان از سیستم گفت: بازنشستگی به معنای قطع همکاری نیست. بخشی از نیروی انسانی ما از طریق استمرار خدمت بازنشستگان تامین می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه وظیفه من پیگیری دغدغه‌ها و مطالبات فرهنگیان در همه بخش‌هاست گفت: رئیس‌جمهور دستور فوری درباره پرداخت معوقات دادند.

رتبه‌بندی معلمان از پیچ مهمی عبور کرد

وی همچنین ضمن اعلام اینکه رتبه‌بندی از پیچ مهمی عبور کرد و پس از تصویب در کمیسیون آموزش، وارد سامانه مربوط در مجلس شد عنوان کرد: برای تدوین آیین‌نامه برنامه داریم و از شب گذشته هماهنگی‌های لازم را برای تدوین آن انجام دادیم تا رتبه‌بندی در سقف اعتبارات پیش‌بینی شده بودجه امسال به اجرا دربیاید.

واکسیناسیون دانش‌آموزان در حال انجام است

کاظمی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان تمام شده و واکسیناسیون دانش‌آموزان در حال انجام است. امسال، سال کاملا متفاوتی است. همه همت کردند و به کمک آموزش و پرورش آمدند. سرانه بهداشتی را دارند کم کم تخصیص می‌دهند و بخشی محقق شده و دارد به حساب مدارس واریز می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره واکسیناسیون ابتدایی‌ها گفت: در هیچ کجای دنیا ابتدایی‌ها واکسن نزده‌اند، اما در مدرسه حضور دارند. از مهمترین الزامات رعایت فاصله اجتماعی و قواعد بهداشتی است که ما قول می‌دهیم آن را رعایت کنیم. در اختیار مدیر مدرسه است که دانش‌آموزان را گروه‌بندی کند و حتی در مقاطع بالاتر پس از واکسیناسیون نیز رعایت قواعد بهداشتی و فاصله اجتماعی الزامی است.

بازگشایی مدارس بازگشت به زندگی عادی است

در ادامه رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: امروز سرآغاز امیدواری به روزهایی بهتر برای کودکان و تمام مردم این سرزمین است و نوید می‌دهد که دوباره داریم به زندگی برمی‌گردیم، مدرسه یعنی زندگی.

وی افزود: امیدوارم با بازگشت تدریجی به مدارس شاهد بازگشت نظم و آرامش به جامعه باشیم ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

بازگشایی مدارس بالای ۳۰۰ دانش‌آموز از آبان

شب گذشته نیز، علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی گفت: با سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا در جامعه، نگرانی که بابت انتقال بیماری کرونا به کودکان داریم، تا حدی رفع می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به روند فعالیت معلمان در سال تحصیلی جدید بیان کرد: معلمان موظف هستند به میران ساعاتی که ابلاغ دارند، فعالیت داشته باشند که این ایام به صورت آموزش حضوری یا غیرحضوری است

او ادامه داد: حدود ۴١ هزار مدرسه زیر ۴۵ نفر و ۵٠ درصد مدارس کمتر از ٧٠ دانش‌آموز دارند.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه در گام بعدی بازگشایی که از نیمه دوم آبان آغاز می شود، همه مدارس بالای ٣٠٠ نفر جمعیت دانش‌آموزی به تدریج حضوری می‌شوند، بیان کرد: در این شرایط نظارت بیرونی هر دو هفته یکبار از طریق وزارت بهداشت انجام می‌شود.

شروط توسعه بازگشایی

به گفته کمریی، از شروطی که برای توسعه بازگشایی در نظر گرفته شده است، می‌توان به موضوع واکسیناسیون اشاره داشت، اما آنچه از ابتدا جزء چارچوب کاری ما بوده است با سرعت گرفتن واکسیناسیون در جامعه، نگرانی که بابت انتقال بیماری کرونا به کودکان داریم، تا حدی رفع می شود.

او با بیان اینکه مدرسه کانون تصمیم گیری است، ادامه داد: در این مورد با شورای مدرسه هماهنگی شده است البته منطقه آموزشی هماهنگ‌کننده و دارای اختیارات ویژه است بنابراین علاوه بر ستادهای استانی و وزارتخانه منطقه آموزشی نقش موثری دارد.

کمرئی در پاسخ به اینکه خانواده ها چطور می توانند شکایات خود از آمادگی نداشتن برخی مدارس برای بازگشایی را اعلام کنند، اظهار کرد: این موضوع از طریق سامانه رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد قابل انجام است.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: واکنش‌های خوبی را از سوی سیستم آموزشی کشور در دوران کرونا شاهد بودیم، اما در هر صورت اموزش‌های مجازی نمی‌تواند کیفیت آموزشی بیش از ۵٠ درصد داشته باشد.

او با اشاره به اینکه فضای محیطی و کیفیت تعاملات میان دانش‌آموزان با یکدیگر و معلمان در مدرسه شکل می‌گیرد، افزود: آموزش غیر حضوری از پنج شنبه برای دوره پیش دبستانی و اپل ابتدایی و از روز شنبه سوم مهر برای سایر پایه‌های تحصیلی در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی آغاز می‌شود.

کمریی توضیح داد: در تمام دروس شاخه نظری و مهارتی در قالب ٢٢ برنامه روزانه در ۴ شبکه پخش خواهد شد، اما آموزش‌های حضوری به تدریج براساس شرایط اقتضایی در کشور آغاز خواهد شود

کرونا سنین بالا را بیشتر درگیر می‌کند

در ادامه متولیان، استاد دانشگاه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه کووید ١٩، سنین بالا را بیشتر درگیر می‌کند، بیان کرد: از نظر آمار به تفکیک سن در ١٠٣ کشور دنیا، ٣۴ درصد جمعیت زیر ٢٠ سال هستند و ١۴ درصد این جمعیت ابتلا به کرونا داشتند همچنین فقط ٠/٣ درصد زیر ٢٠ سال هستند.

او ادامه داد: انتقال و کشندگی کرونا در کودکان ٠/٢ درصد است و از هر ١٠٠٠ مرگ سه نفر زیر ٢٠ سال هستند.

این اپیدمیولوژیست تصریح کرد: بر این اساس استراتژی تعطیلی مدرسه را به عنوان یک استراتژی اولویت دار در نظر نگیرند، برخی مطالعات بزرگ نشان می دهد که بستن مدرسه بر روند اپیدمی تاثیر چندانی ندارد.

متولیان با اشاره به اینکه تصمیم کشورها بسته به شرایط اپیدمی در کشور گفت که در ایران ٢٢ هفته تعطیلی کامل و ٣٢ هقته تعطیلی نسبی بود اما در کشور های دیگر مانند چین، ایتالیا و فرانسه و… متفاوت بود مثلا ژاپن ٣ هفته تعطیلی کامل داشت ( باشگاه خبرنگاران جوان ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برادر مسول یک میلیارد دلار از صندوق ارزی برداشت کنید پاداش فرهنگیان پرداخت سپس پو لهای بلوکه شده که آمد جایگزین نمایید کار سختی نیست میشود این کار را انجام داد قرض بگیرید دوباره بر گردانید به صندوق تا مشکل فرهنگیان حل شود .