کد مطلب: ۶۴۰۲۶۸

آخرین جزئیات از حمله به آرامکو/ امارات دستور آماده‌باش داد

آخرین جزئیات از حمله به آرامکو/ امارات دستور آماده‌باش داد

رسانه‌های عربی از تداوم آتش‌سوزی در تأسیسات نفتی آرامکو واقع در جده بعد از عملیات نیروهای یمنی در عمق خاک عربستان سعودی خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین جزئیات حمله به آرامکو چیست؟

به نقل از فارس ، رسانه‌های سعودی بامداد شنبه تصاویر جدیدی را از پیامد عملیات هوایی نیروهای یمنی در عمق خاک عربستان سعودی منتشر کردند که در آن آتش‌سوزی گسترده‌ای در تأسیسات نفتی آرامکو در جده مشاهده می‌شود.

شبکه الحدث با انتشار تصاویری زنده از پالایشگاه آرامکو در جده، گزارش داد که شعله‌های گسترده‌ای در این تأسیسات زبانه می‌کشد و دود غلیظ سیاه تمام منطقه را دربرگرفته است.

همزمان نیز برخی منابع از جلسه «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با فرماندهان نظامی ارشد این کشور خبر می‌دهند.

الحدث در ادامه به نقل از مسئولان سعودی گزارش داد که وزش باد در جده باعث گسترش شعله‌های تأسیسات نفتی آرامکو شده و عملیات اطفای حریق هنوز در مراحل ابتدایی است.

رسانه‌های عربی نیز گزارش دادند پس از هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی در عمق عربستان توسط نیروهای یمنی، سطح هشدار و آماده‌باش در امارات عربی متحده نیز افزایش یافته است.

«ضیف‌الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت یمن هم خطاب به عربستان سعودی گفت: «شعله‌های آتش در آرامکو نشانه محاصره مردم یمن است و تا زمانی که محاصره رفع نشود، تمام دولت‌ها هم نمی‌توانند آن را خاموش کنند».

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز نوشت: «مخازن نفتی که در جده هدف قرار گرفتند، بیش از یک چهارم از ذخایر سوخت سعودی را در خود جای داده بودند».

همچنین هیأت عربستان سعودی در سازمان ملل، نامه‌ای به شورای امنیت درباره عملیات‌های امشب نیرو‌های یمنی ارسال کرد. هیأت سعودی در این نامه به شورای امنیت ادعا کرد: «حملات به پادشاهی سعودی توسط حوثی‌ها و با حمایت ایران انجام می‌شود. پادشاهی سعودی این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که برای حفاظت از خاک خود اقداماتی انجام دهد».

المیادین به نقل از منابع ویژه خود در یمن گزارش داد: «سومین عملیات برای شکستن محاصره یکی از شدیدترین عملیات‌های نیرو‌های مسلح یمن علیه عربستان است». منابع مطلع به این شبکه گفتند: «اطلاعاتی مبنی بر سوختن کامل تاسیسات آرامکو در جده و وقوع آتش سوزی به شکلی بی‌سابقه در دست است. اطلاعات حاکی از آن است که آتش‌سوزی در مخازن و تاسیسات سوخت باعث از بین رفتن کل تاسیسات شده است».

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.