کد مطلب: ۵۹۶۱۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال مهم برای قیمت دلار / آزادسازی ارزهای مسدود شده / پیش‌بینی دلار در شنبه

سیگنال مهم برای قیمت دلار / آزادسازی ارزهای مسدود شده / پیش‌بینی دلار در شنبه

در روزهای پرنوسان قیمت دلار خبر رسیده است که ۳٫۵ میلیارد دلار منابع مسدود شده ایران آزاد شده است. آیا این منابع به بازار ارز رسیده یا قرار است برسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار به نرخ‌های عجیبی رسیده است. آن طور که رسانه‌های مختلف از جمله اکوایران گزارش داده قیمت دلار تا مرز ۲۸۴۰۰ تومان افزایش یافته که این رقم از ابتدای سال تاکنون سابقه نداشته است.

در همین حال شب گذشته ایسنا به نقل از علی نادری، عضو تیم رسانه‌ای دولت خبر داد که «کمتر از ۱۰۰ روز پس از آغاز دولت سیزدهم، اخیرا بیش از ۳٫۵ میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در یکی از کشورها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.»

با این حال هنوز بازار ارز واکنش قابل توجهی در چند وقت اخیر نسبت به این اتفاق نداشته و حتی روند قیمت دلار صعودی شده است.

پیش از این، حسن روحانی، رئیس جمهور سابق گفته بود در صورت آزادسازی هفت میلیارد دلار پول‌های ایران در کره جنوبی قیمت دلار تا مرز ۱۵ هزار تومان هم کاهش می‌یابد اما معلوم نیست چرا این بار با وجود آزادسازی مبلغی معادل نصف آن رقم بازار ارز هیچ واکنشی نشان نداده است.

از سوی دیگر عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در دولت قبل نیز اخیرا در پست اینستاگرامی خود توضیح داده بود که چاپ پول در دولت قبل بدون پشتوانه نبوده بلکه با اتکا به دارایی‌های مسدود شده ایران در کشورهای دیگر بوده است.

پس از این برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که با این اقدام دولت سابق حتی در صورت آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در دیگر کشورها، تاثیر این اتفاق بر قیمت دلار چندان نباشد. چرا که قبلا بانک مرکزی از چنین پشتوانه‌ای بهره برده بود.

با این حال باید دید قیمت دلار در روز شنبه چه واکنشی به این خبر مهم نشان خواهد داد؟ تجربه‌های قبلی نشان داده که واکنش مقطعی از سوی بازار ارز چندان دور از ذهن نیست اما رشد پایه پولی و نقدینگی که اکنون از چهار هزار هزار میلیارد تومان عبور کرده ثبات در بازار ارز را کمی سخت کرده است. باید دید پس از واکنش احتمالی مقطعی در فردا، روند قیمت دلار چه خواهد شد؟ آیا نسبت به مذاکرات آذر ماه همچنان بی‌تفاوت خواهد بود؟

در همین مورد شنبه ساعت ۲۱ ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز در گفتگویی زنده با امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی به پیش‌بینی آینده بازارها از جمله بازار ارز خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را در صفحه تجارت‌نیوز مشاهده کنند.

آخرین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای علیزاده خیلی کارشناس آینده نظرخبره ای است که روزشنبه پیش بینی نرخ ارزرامی کنه اگه راست می گه الآن پیس بینی کنه شنبه که همه چیزمشخص می شه دیگه پیش ببنی نمی خواد ببینین ماچه کارشناسایی داریم

  • هوی

    ققط زورتون به مردم میرسه همه رودرگیر کردن یکی توپارکیگ خونه ش ماشین صفر یکی دیگه تاچند صد یا هزار دلار یکی دیگه با سکه بازی و بسیاری هم تو بورس ضرر حسابیکه دادان کل ملت شدن دلال اونوقت انتظاره که بهبود اوضاع بشه.اقتصاد ایران در حال زایش ناتوان است!واین به ضرر خرد سرمایه دار است واما به نفع دولت وسرمایه دار کلان است.

  • مصطفی

    دوست عزیز کلی طرح نیمه تمام و فوری مث آب و انرژی هست که میلیارد ها دلار پول لازم دار بعد فکر میکنی ۳ میلیارد دلار پول که رسید مملکت پولدار شد. ۳ میلیارد دلار برای مملکت ۸۰ میلیونی با این همه مشکلات خیلی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

  • ناشناس

    خیلی دیر اعلام کردن ،اگه هفته قبل میگفتن دلار به کانال ۲۶ یا ۲۵ میرفت، ولی صبر کردن به ۲۸ وچهارصد رسیده یادشون اومده از ازادسازی سه میلیارد دلار بگن .خب دلاری که رفته بالا سخت پایین میاد دولت جان

  • ناشناس

    با فروش در نرخ های بالا این باز از دلال ها دلار تامین مالی می کنند به همین سادگی قبل تر دلار ۱۹ هزار تومنی خیلی جالب به ۹۵۰۰ تومان کاهش یافت آن زمان هم به زیبایی تامین مالی کردند ولی مردم متوجه نبودند.

  • هامون

    اگه آزادشده به ماچه؟ نوش جون خودشون… مگه تاحالابجز بدبختی چیزی به مارسیده که حالابرسه

  • ناشناس

    دلار در این دولت به دویست هزار تومان خواهد رسبد……

  • ناشناس

    مگه سه ونیم میلیارد دلار پول آزاد نشده،پس چرا قیمت دلار اینقدر بالاست،چرا هیچ نظارتی در بازار ارز نیست،اون همه شعار چی شد،دولت روحانی خیلی بهتر بود

  • ناشناس

    نزا هم که میدیم،ارسال نمیشه،چون مردم اعتراض نباید بکنن،آخه این وضع قیمت دلاره،هیچ نظارتی نیست،رئیس بانک مرکزی چه غلطی میکنه،روز بروز قیمت ارز رو بالا میبره

  • ناشناس

    واقعا مردم نمیفهمن این حرفا و وعده وعید ها دروغه و تماما خریدن زمان و نمایشیه؟ حتی اگر تمامیه تحریمها برداشته بشه و ایران روزی ۳ میلیون بشکه نفت بفروشه و پولشو نقد بگیره که این واقعا غیر ممکنه باز دلار زیر ۲۰ نخواهد آمد

    • ناشناس

      کارشناسهای امسال تو اقتصادو به این روز انداختن

    • ناشناس

      دلالی??