کد مطلب: ۵۸۶۱۰۸

یک مقام مسئول بیان کرد:

آغاز ترخیص ۱۵ هزار تن برنج / مرغ و تخم‌مرغ به اندازه کافی وارد شده است

آغاز ترخیص ۱۵ هزار تن برنج / مرغ و تخم‌مرغ به اندازه کافی وارد شده است

معاون فنی گمرک در مورد آغاز ترخیص برنج گفت: ترخیص ۱۵ هزار تن برنج روز شنبه آغاز می‌شود و همچنین مرغ و تخم مرغ هم به اندازه کافی وارد کشور شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهرداد جمال اورنقی با حضور در استودیوی خبر ۲۱ جمعه شب شبکه یک سیما افزود: با توجه به جلسه ستاد تنظیم بازار برای ترخیص اقلام اساسی قرار است ارز ترجیحی مورد نیاز در وزارت جهاد کشاورزی تعیین شود و وزارت نفت و بانک مرکزی برای تأمین ارز این کالا‌ها اقدام کنند تا هم کالا‌هایی که به گمرک می‌رسد یا دپو شده است، ترخیص شود و هم ۱۰ درصد‌هایی که به صورت درصدی در گمرک است و نگه داشتیم ترخیص شود و طی یک تا دو ماه آینده دیگر مشکل رسوب در خصوص این کالا‌ها نخواهیم داشت.

ارونقی درباره تسهیل روند ترخیص کالا‌ها از بنادر هم گفت: در موضوع ترخیص اقلام اساسی از گمرکات که ۲۵ گروه کالایی است امسال ۱۴ و ۹ دهم میلیون تن کالای اساسی را ترخیص کردیم و طی این دو ماه این روند ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و در سال گذشته حدود ۱۲ و ۷ دهم میلیون تن را در این مدت ترخیص کرده بودیم و فقط کالا‌های اساسی که ارز ترجیحی به آن‌ها تعلق می‌گیرد صاحبان کالا دغدغه تأمین ارز آن را داشتند.

ارونقی گفت: با تصمیم‌هایی که در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و این اهتمام وجود دارد که ارز این کالا‌ها تأمین شود ما ۱۳ میلیون تن از ابتدای سال به ارزش ۷ و ۳ دهم میلیارد دلار کالای اساسی را هم به صورت قطعی و هم ۹۰ درصدی ترخیص کردیم که نشان می‌دهد نسبت به سال قبل بیش از ۷۰ درصد افزایش ترخیص را داریم.

وی بیان کرد: الآن از بنادر و گمرکات کشور روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی ترخیص می‌شود و نزدیک ۱ میلیون تن کالای ترخیص شده داریم که برای حمل آن باید اقدام شود.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه صادرات و واردات را در صفحه خدمات و بازرگانی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فراوانه چرا گرانه

  • Ali

    وااای اینا چه جنایاتی می کنن دقیقا موقعی که کشاورزها دارن برداشت می کنن …. واقعا ایران حمایت از دلال هستنفهم های ایران وقتی همه چی روز به روز گران میشه محصولات کشاورزی گناه کرده ..اگه با بقیه جنس ها گرون نشه اون شغل فلج میشه