کد مطلب: ۴۱۱۰۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز توزیع یارانه نقدی از امروز / مبلغ یارانه برای هر نفر چقدر است؟

آغاز توزیع یارانه نقدی از امروز / مبلغ یارانه برای هر نفر چقدر است؟

به گفته رئیس جمهور از امروز قرار است در مرحله اول توزیع یارانه پس از اصلاح قیمت سوخت، به 20 میلیون نفر یارانه نقدی داده شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی دیروز در نشست هیات دولت اعلام کرد که در مرحله اول توزیع یارانه پس از اصلاح قیمت سوخت از روز دوشنبه به 20 میلیون نیازمند یارانه نقدی پرداخت خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین اعلام کرد تا پایان هفته جاری در مرحله دوم این اقدام، به 20 میلیون نفر دیگر یارانه نقدی پرداخت خواهد شد و در مرحله سوم و پایانی در اوایل هفته آینده به 20 میلیون نفر دیگر یارانه داده خواهد شد.

وی همچنین ابراز اطمینان کرد هرکس که مشمول یارانه نشود و نسبت به این موضوع اعتراض خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز کند، پس از بررسی و تایید آن متقاضی، یارانه به او تعلق خواهد گرفت. روحانی تصریح کرد که در این مورد اگر تعداد مشمولان یارانه بیشتر هم شود مشکلی در پرداخت یارانه به آنها وجود ندارد.

مبلغ یارانه چقدر است؟

در مورد مبلغ این یارانه امروز دنیای اقتصاد گزارش داده: یارانه جدید در حالی امروز دوشنبه پرداخت می‌شود که روحانی جمعه گذشته در دیدار برخی اعضای دولت و مسوولان کشور، زمان اولین نوبت پرداخت این مبلغ را اوایل آذر ماه اعلام کرده بود و حالا دولت اجرای این وعده را یک هفته جلو انداخته است؛ وعده‌ای که منابع آن از محل درآمدهای حاصل از اصلاح قیمت بنزین تامین می‌شود و رئیس‌جمهوری نیز پیش‌تر، هدف از این اصلاح قیمت را انتقال منابع از ۲۵ درصد اغنیای جامعه به ۷۵ درصد نیازمند اعلام کرد.

همچنین یارانه جدید برای خانوارهای یک نفره تا ۵ نفره و بیشتر، در بازه هر نفر ۴۱ هزار تومان تا ۵۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است؛ مبلغی که کمک به فرد نیست و کمک به خانوار عنوان شده است. بنابراین سرانه دریافتی هر فرد با توجه به بعد خانوار (تعداد فرد در خانوار) متفاوت خواهد بود.

بر این اساس در طرح جدید، «یارانه خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان»، «خانوار ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان»، «خانوارهای ۳ نفره ۱۳۸ هزار تومان»، «خانوارهای ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان» و «خانوارهای ۵ نفره و بیشتر، ۲۰۵ هزار تومان» خواهد بود. دولتی‌ها تاکید کرده‌اند که یک ریال از منابع حاصل از قیمت بنزین به بودجه جاری دولت اضافه نمی‌شود و عینا به طرح حمایت معیشتی از ۱۸ میلیون خانوار کم درآمد اختصاص می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دارن مردم رو تو روغن خود مردم سرخ میکنن (ضرب المثل کردی )
    از خودمون پول میگیرید و به خودمون بر میگردونید ؟ چه جالب

  • ناشناس

    دراصل باید در یک سیاست کلان اقتصادی انجام میشد این طرح نه یکدفعه ای وبی برنامه که به تبع دودش توی چشم قشرعادی وضعیف میره
    این طرح اگر از روز اول درست وبا برنامه ریزی انجام میشد وحدود ده سال به تعویق نمیافتا طرح بسیار عالیی بود اما شما ده سال یارانه رو45500نگه داشتید وبه تبع قیمت خیلی چیزها رو بدون اضاف کردن یارانه گران کردید حالا ادامه دادن یکهویی این طرح جز ضرر چیزی نخواهد بود
    انشالله که خدا خودش دست مردم ایران رو بگیرد وفکری به حالشون کنه

  • ناشناس

    چه گویم که زبان قاصر است