کد مطلب: ۳۰۸۶۵۷

آمادگی وزارت امور خارجه برای هماهنگی ‌با سایر ارگان‌ها جهت بهره‌برداری از بندر چابهار

آمادگی وزارت امور خارجه برای هماهنگی ‌با سایر ارگان‌ها جهت بهره‌برداری از بندر چابهار

‌دکتر اسلامی دستیار ویژه وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی، سفیر ایران در هند به همراه هیات همراه با سفر به چابهار و بازدید از امکانات و زیر ساختهای بندر طی نشست مشترک با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان، موضوع افزایش ارتقاء تجارت و رفع موانع ترانزیت و ترانشیپ کالا از بندر چابهار را بررسی کردند.

‌‌در این نشست بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به تشریح ضرورت توسعه بندر چابهار پرداخت و افزود: فعال سازی بندر چابهار با تسهیل فرآیندها، هماهنگی بین ارگان‌ها و سازمان‌ها و تدوین بسته‌های تشویقی وزارتخانه‌های متولی به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی می‌تواند ترافیک دریایی و رونق ترانزیت را با تمرکز بر فعالیت کشورهای آسیای میانه، افغانستان، پاکستان، هند و عمان در بهره‌گیری از این بندر اقیانوسی، موجبات ارتقا تجارت کشور را فراهم کند‌.

در ادامه دکتر رسول اسلامی دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی گفت: با توجه به حجم مبادلات تجاری ایران، هند، افغانستان و کشور های CIS ؛ وزارت امور خارجه آمادگی جدی برای همکاری و هماهنگی با سایر وزارتخانه های مربوطه جهت بهره برداری از این بندر را دارد‌.

وی افزود: چابهار مسیری کم هزینه برای انتقال کالاها به کشور های همسایه است زیرا این بندر ظرفیت لازم برای انتقال غالب کالاها را پیدا کرده و می بایست از طریق چابهار اقتصاد کشور را به سایر کشورهای پیرامونی پیوند داد‌.

در پایان مدیر کل آسیای غربی وزارت خارجه با تقدیر از روند توسعه، تجهیز و عملکردی بندر چابهار افزود: در جهت پیشبرد اهداف ملی و تجاری نمودن این پروژه زیرساختی عظیم ایجاد شده در بندر چابهار و تحقق موارد عنوان شده در جلسه مشترک، موضوعات با جدیت پیگیری خواهد شد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.