کد مطلب: ۶۹۷۳۸۴

آمار صادرات و واردات کشور در تیرماه/ صادرات ایران کم شد؟

آمار صادرات و واردات کشور در تیرماه/ صادرات ایران کم شد؟

طبق آخرین آمار بانک مرکزی از واردات و صادرات کشور؛ در چهار ماه ابتدایی امسال میزان واردات و صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش پیدا کرده اما به لحاظ ارزشی، افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی، میزان صادرات کشور در تیر ماه امسال با در نظر گرفتن میعانات گازی از نظر مقدار برابر با ۷ میلیون و ۹۹۱ هزار تن بوده است که نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش بیش از ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به نقل از اقتصادآنلاین ، همچنین میزان ارزش صادرات کشور در تیر ماه امسال برابر با ۴ میلیارد و ۱۷۱ میلیون دلار بوده که نسبت ماه مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در چهار ماه ابتدایی امسال میزان صارات کشور به لحاظ وزنی و ارزش به ترتیب برابر با ۳۵ میلیون و ۶۵۶ هزار تن و ۱۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب کاهش ۷ درصدی و افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان واردات کشور در تیر ماه امسال به لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب برابر با ۳میلیون و ۳۰۳ هزار تن و ۵ میلیارد و ۶۴ میلیون دلار بوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب کاهش ۱۷ و افزایش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در ۴ ماه ابتدایی امسال میزان واردات کشور به وزنی و ارزشی به ترتیب برابر با ۱۱ میلیون و ۱۵۹ هزار تن و ۱۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب کاهش ۱۱ و افزایش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

3234235235

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.