کد مطلب: ۴۸۶۳۰۹

آموزش نحوه هواگیری شوفاژ و آبگرمکن دیواری

آموزش نحوه هواگیری شوفاژ و آبگرمکن دیواری

آخرین کاری که سیستم گرمایشی منزل شما را برای یک زمستان سرد آماده می‌کند، سرویس آبگرمکن دیواری است. برای آشنایی با هواگیری شوفاژ در منزل، سرویس پکیج و سرویس آبگرمکن دیواری، خدمت از ما، شما را به مطالعه این مطلب دعوت می‌کند.

تعمیر پکیج، هواگیری شوفاژ و سرویس آبگرمکن دیواری سه مورد مهم در چک‌لیست کارهای منزل برای فصل سرما هستند. به همین منظور، باید از متخصصانی مانند تعمیرکار پکیج کمک گرفت، تا از کارکرد درست این وسایل تا پایان فصول سرد مطمئن شد. در مواردی این کارها با یک سرویس ساده تمام، و در موارد دیگر تعمیرات تخصصی و تعویض قطعات لازم می‌شود.

سرویس پکیج، تعمیر پکیج ، تعویض قطعات و … تنها برخی از خدمات یک تعمیرکار پکیج حرفه‌ای است. با استخدام تعمیرکار پکیج، می‌توانید از رفع کلیه مشکلات دستگاه‌تان مطلع شوید. اجرت تعمیرکار پکیج نیز با توجه به نرخ اتحادیه تعمیر پکیج مشخص می‌شود. در کنار تعمیر و سرویس پکیج، هواگیری شوفاژ نیز باعث بهبود عملکرد سیستم گرمایشی منزل شما می‌شود.

آخرین کاری که سیستم گرمایشی منزل شما را برای یک زمستان سرد آماده می‌کند، سرویس آبگرمکن دیواری است. برای آشنایی با هواگیری شوفاژ در منزل ، سرویس پکیج و سرویس آبگرمکن دیواری، خدمت از ما، شما را به مطالعه این مطلب دعوت می‌کند. شما می‌توانید متخصصان هر یک از این خدمات را نیز در بازار آنلاین خدمت از ما پیدا کنید؛ و از خدمات مقرون به صرفه و حرفه‌ای آنها بهره ببرید.

سرویس آبگرمکن دیواری

با سرویس آبگرمکن دیواری از نیاز به تعمیر آبگرمکن جلوگیری، یا مشکلات در مراحل اولیه شناسایی و رفع می‌شوند. در هر حالت، سرویس آبگرمکن دیواری عمر دستگاه را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد. سرویس آبگرمکن دیواری نیز مانند سرویس پکیج مراحل شناخته‌شده‌ای مانند هواگیری، رسوب‌زدایی، سرویس پمپ و پیلوت، اسیدشویی مبدل و… دارد.

با این وجود، در بیشتر موارد سرویس آبگرمکن دیواری به رسوب‌زدایی و مخصوصا هواگیری آن محدود می‌شود. در ادامه با نحوه و مراحل هواگیری آبگرمکن دیواری بهتر آشنا می‌شوید.

هواگیری آبگرمکن دیواری

پیش از هرکاری باید آبگرمکن دیواری خاموش کنید. اگر آبگرمکن دیواری برقی است، آن را از طریق پنل سرویس برقی منزل خاموش کنید. اگر هم آبگرمکن گازی است، شیر گاز را ببندید و آن را روی حالت پایلوت بگذارید. صبر کنید تا بدنه دستگاه کاملا سرد شود، و بعد مراحل هواگیری آبگرمکن دیواری را دنبال کنید.

  1. برای هواگیری آبگرمکن دیواری، ابتدا باید شیر ورودی آب سرد به آبگرمکن را ببندید. دقت کنید که شیر ورودی آب سرد آبگرمکن دیواری شما توپی است یا دریچه‌ای. شیر توپی با یک چرخش ۹۰ درجه بسته می‌شوند، اما شیر دریچه‌ای را باید چندین بار چرخاند.
  2. حالا باید شیر آب گرم را در سینک باز کنید. باز کردن شیر و جریان آب در لوله‌ها از ایجاد فضای خالی در آنها جلوگیری می‌کند. یک شلنگ به شیر تخلیه آبگرمکن در پایین دستگاه وصل کنید، و آن را در جایی قرار دهید که آب خروجی در آن تخلیه شود.
  3. حالا باید شیر تخلیه را باز کنید تا آب درون آبگرمکن تخلیه شود. این مرحله در هواگیری آبگرمکن دیواری همراه با سروصداست. اتمام این سروصدا نیز به معنی خروج کامل هوا و هواگیری آبگرمکن برقی دیواری است. حالا باید شیر تخلیه را ببندید. شلنگ را بردارید و شیر آب گرم را نیز ببندید.
  4. در پایان هواگیری آبگرمکن برقی دیواری یا گازی شیر آب ورودی تانک را باز کنید. پس از پر شدن تانک می‌توانید آبگرمکن را روشن و از آن استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با جستجو " عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان خدمت از ما " در گوگل، مقاله مجله اینترنتی خدمت از ما را در این باره بخوانید.

هواگیری شوفاژ (هواگیری رادیاتور) در منزل

هواگیری شوفاژ در منزل

هواگیری شوفاژ بوتان یا برندهای دیگر زمانی لازم است که هوای سرد در شوفاژ حبس شده باشد. درنتیجه این حالت وقتی سیستم روشن می‌شود، شوفاژ سرد می‌ماند. اگر لوله‌کشی ساختمان مشکلی نداشته باشد، شوفاژ دچار نشتی نشده باشد و فشار سیستم گرمایشی در حد مطلوب باشد، باید هواگیری شوفاژ انجام شود. در ادامه نحوه هواگیری رادیاتور را مرحله به مرحله ملاحظه می‌کنید:

1. تهیه پیچ هواگیری شوفاژ

برای هواگیری شوفاژ بوتان و برندهای دیگر، ابتدا باید پیچ مخصوص باز کردن شیر خروجی شوفاژ را تهیه کنید. در بالای شوفاژ یک شیر خروجی، و روی آن دریچه‌ای مربع شکل وجود دارد. این دریچه برای تنظیم شیر خروجی است.

علاوه بر تهیه پیچ هواگیری شوفاژ متناسب با اندازه شیر خروجی شوفاژ از ابزارفروشی، می‌توانید از آچار فرانسه نیز استفاده کنید. البته شیر خروجی برخی شوفاژهای جدید را با پیچ‌گوشتی نیز می‌توان تنظیم کرد.

2. خاموش کردن سیستم گرمایشی

قبل از شروع مراحل نحوه هواگیری رادیاتور ، باید سیستم گرمایشی را خاموش کنید. اگر سیستم گرمایشی روشن باشد، هوای بیشتری وارد شوفاژ می‌شود. پس از خاموش کردن سیستم گرمایشی صبر کنید تا تمام قسمت‌های شوفاژ کاملا سرد شود.

3. باز کردن و بستن شیر خروجی شوفاژ

برای هواگیری شوفاژ باید شیرهای ورودی و خروجی شوفاژ را باز کنید. برای اینکار پیچ هواگیری شوفاژ یا آچار فرانسه را روی قسمت مربع شکل قرار دهید، و پیچ را در خلاف جهت عقربه‎های ساعت بچرخانید. پس از اینکار باید صدای خروج هوا از شوفاژ را بشنوید. در همین حال کمی آب نیز از شیر خروجی چکه می‌کند، که با یک دستمال می‌توانید از ریختن آن روی زمین جلوگیری کنید.

هنگامی که آب فواره بزند، یعنی هواگیری شوفاژ بوتان به‌طور کامل انجام شده است. اکنون باید پیچ هواگیری شوفاژ را محکم ببندید. با هواگیری شوفاژ (یعنی خروج هوای سرد از شوفاژ) آب موجود در لوله‌کشی سیستم گرمایشی جای آن را می‌گیرد. توجه داشته باشید که برای اطمینان از خروج تمام هوای محبوس از سیستم گرمایشی، بهتر است نحوه هواگیری رادیاتور را برای سایر شوفاژها نیز انجام داد.

4. تنظیم فشار پکیج

پس از انجام هواگیری شوفاژ بوتان یا برند مورد استفاده شما، فشار سیستم گرمایشی ساختمان پایین می‌آید. اگر فشار سیستم از حد معینی کمتر شود، گرما به تمام شوفاژها (مخصوصا طبقات بالاتر) نخواهد رسید. برای تقویت فشار، باید دیگ جوشاننده را با آب پر کرد. با انجام این مرحله، نحوه هواگیری رادیاتور با موفقیت به پایان می‌رسد.

تعمیر و سرویس پکیج

سرویس پکیج

همان‌طور که انجام ندادن هواگیری شوفاژ باعث سرد شدن رادیاتور و اختلال در عملکرد آن می‌شود، بی‌توجهی به سرویس پکیج نیز باعث خرابی قطعات پکیج، مواجه شدن با خطاهای پکیج و نیاز به تعمیرات تخصصی خواهد شد. در ادامه توضیح می‌دهیم که سرویس پکیج شامل چیست و چه مراحلی دارد.

  • رسوب‌زدایی : فرآیند رسوب‌زدایی با سرویس پکیج ایران رادیاتور، سرویس پکیج بوتان و… گره خورده است. سرد و گرم شدن آب مهمترین نشانه وجود رسوب در مخزن‌های حرارتی و لوله‌های پکیج است، که با انجام سرویس پکیج رفع می‌شود.
  • کنترل فشار آب : کنترل فشار آب توسط تعمیرکار پکیج نیز یکی از مراحل مهم سرویس پکیج است. کم یا زیاد بودن فشار آب وارد شده به دستگاه می‌تواند به مرور زمان به دستگاه آسیب‌های جدی وارد کند.
  • کنترل مدارهای گرمایشی و بهداشتی : کنترل عملکرد هریک از مدارهای گرمایشی و بهداشتی نیز از مراحل کار سرویسکار یا تعمیرکار پکیج است. این کار نیز به نوبه خود از نیاز به تعمیر پکیج در آینده جلوگیری می‌کند.
  • آزاد کردن محور پمپ سیرکولاسیون : محور پمپ سیرکولاسیون نیز هنگام سرویس پکیج ایران رادیاتور، سرویس پکیج بوتان و… بررسی می‌شود. اگر این محور گرفته باشد، پمپاژ و گردش آب با مشکل مواجه می‌شود. بررسی و آزاد کردن محور پمپ سیرکولاسیون گردش مناسب آب گرم و سرد را تضمین می‌کند.

قابل ذکر است که هزینه سرویس پکیج نیز مانند هزینه تعمیر پکیج و اجرت تعمیرکار پکیج بر اساس نرخ انحادیه تعمیر پکیج مشخص می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.